وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394 ساعت 09:01   |   کد مطلب: 16197
منتقد و کارشناس بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: ارزش هر اثر هنری به میزان ماندگاری و مانایی آن اثر در ذهن مخاطب است.

به گزارش نافع، حسین صفی دوشنبه در نشست نقد تئاتر 'بلوغ بشر در آشپزخانه تقدیر' افزود: بافت و ساختار هر اثر نمایشی و تئاتر باید فضا را به گونه ای رقم بزند که برای مخاطب قابل باور و همزاد پنداری باشد.
وی اضافه کرد: یک اثر تئاتری خوب و ماندگار از پراکنده گویی و دور شدن از تبیین هدف اصلی خود دوری می کند و مخاطب را به سمت و سوی هدف مورد نظر خود رهنمون می شود.
صفی اثر تئاتر بلوغ بشر در آشپزخانه تقدیر را حاصل بروز خلاقیت نویسنده و کارگردان آن دانست و تاکید کرد: با دیدن این نمایش در عین حال این سوال برای مخاطب پیش میاید که داستان اصلی این اثر می خواهد مخاطب را به کجا رهنمون شود.
وی متذکر شد: ساختار یک تئاتر باید به گونه ای باشد که ارتباط بین بافت، ساختار نمایشی و داستان از بین نرود.
نویسنده و کارگردان تئاتر 'بلوغ بشر در آشپزخانه تقدیر' نیز در این نشست گفت: برخی گسیختگی ها بین بافت و داستان در جریان این اثر را قبول دارم اما هدف از خلق این اثر، پرداختن به سرکوب بلوغی بود که در یک بازه زمانی حدود 200 ساله و در جریان تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشورهای مختلف اروپا رخ داده است.
سجاد طهماسبی افزود: در این اثر، سرکوب بلوغ جنسی به عنوان یک نماد برای سرکوب بلوغ فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انسانها جلوه گر می شود.
بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان همدان از نهم تا 12 شهریورماه سال جاری با اجرای نمایش در دو نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی- هنری فردوسی تویسرکان آماده استقبال از عموم علاقمندان است.
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.

پایان پیام/م

دیدگاه شما