وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 08:53   |   کد مطلب: 15621
نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور خبر داد:
ورود پیکر 6 شهید به همدان/ تدفین 3 شهید گمنام در پارک مردم
نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور از ورود پیکر 6 شهید به همدان خبر داد و گفت: سه شهید گمنام در پارک مردم تدفین می‎شوند.

به گزارش نافع به نقل از فارس،  محمدجواد زمردیان در ستاد برگزاری تشییع و یادبود شهدای گمنام همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلام مرهون فداکاری‎ها و ایثار شهداست، اظهار کرد: هر جا که به شهدا نیاز داشته‌ایم به کمک ما آمده‌اند. 

وی با اشاره به نمونه‌برداری از استخوان‌های شهدا برای احراز هویت آنها گفت: این توفیق با تلاش دانشمندان ایرانی محقق شده که جای توجه دارد.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور با بیان اینکه اگر والدین شهدا زنده باشند، این نمونه‌برداری انجام شده و نتیجه‌بخش خواهد بود، گفت: در یک سال از 95 درصد از خانواده‌های 466 شهید همدانی که هنوز پیکر آنها به استان بازنگشته نمونه خونی برداشته شد که نیاز به یک‌میلیارد و 50 میلیون تومان بودجه داشت.

وی در ادامه با اشاره به ورود چند شهید به استان در سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: این شهدای عزیز پنجشنبه هفته جاری وارد استان می‌شوند.

زمردیان خاطرنشان کرد: از پنج شهیدی که وارد استان می‌شوند سه شهید در شهر همدان و دو شهر در شهر فرسفج از توابع تویسرکان دفن خواهند شد.

وی گفت: ورود کاروان شهدا به شهر همدان نیز روز دوشنبه هفته آینده خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برنامه‌های یادبود و تشییع برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسجد آیت‌الله انصاری به عنوان معراج شهدا انتخاب شد، ابراز کرد: بعد از برنامه روز دوشنبه شهدا به این مسجد انتقال پیدا می‌کنند.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور گفت: این شهدای بزرگوار صبح دوشنبه از این محل خارج شده و به محل تشییع انتقال داده می‌شوند تا مراسم برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: احتمال اینکه ما در این چند روز میزبان هفت شهید در استان باشیم نیز وجود دارد ولی فقط پنج شهید متعلق به استان همدان خواهد بود و دو شهید دیگر پس از انجام مراسم به استان خود منتقل می‌شوند.

زمردیان با اشاره به شناسایی یک شهید دیگر به نام شهید امیرمسعود محمدزاده، از ورود پیکر مطهر آن به همدان خبر داد و گفت: فردا پس از ورود این شهید بزرگوار به استان، یک برنامه اختصاصی دیدار خانواده ایشان داریم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه عمومی در حسینیه امام (ره) افزود: این برنامه با مداحی حاج مهدی سلحشور انجام خواهد شد.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور تأکید کرد: روز پنجشنبه برنامه تشییع ساعت 9:30 دقیقه از میدان امام آغاز می‌شود و در نهایت شهید محمدزاده در قطعه شهید چیت‌سازیان به خاک سپرده خواهد شد.

وی گفت: بعد از ظهر روز پنجشنبه نیز مراسم یادبود گرفته خواهد شد که با همکاری خانواده شهید انجام می‎شود.

زمردیان افزود: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسن مومنی و با مداحی حاج مهدی سماوات انجام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه همدان به عنوان کلانشهر تنها شهری است که مراکز عمومی به معنی پارک‌های آن فاقد شهید گمنام است، گفت: در همین راستا با رایزنی صورت گرفته با شورای شهر و شهرداری، سه شهید گمنام در پارک‌ مردم آرام می‌گیرند.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور ادامه داد: ابتدا قرار بود یک شهید گمنام در پارک مردم دفن شود اما تصمیم بر این شد تعداد سه شهید گمنام در این مکان آرام بگیرند.

وی محل اقامه نماز جماعت در پارک مردم را مکان دفن این شهدا دانست و ابراز کرد: این منطقه امکان تبدیل به فضای فرهنگی را دارد.

زمردیان با اشاره به تدفین 70 شهید گمنام در دانشگاه‌ها، مراکز اداری، گلزار شهدا و در ارتفاعات شهر، در خصوص یادمان‌های شهدای گمنام در همدان گفت: تنها نقطه‌ای که ساماندهی نشده یادمان شهدای میدان میشان است.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای دشت میشان در حال حاضر 70 درصد پیشرفت دارد، افزود: با اتمام کار در هفته دفاع مقدس از آن رونمایی می‌شود.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور با بیان اینکه یادمان شهدای دانشگاه شهید مفتح و پادگان قهرمان نیز انجام نشده است، گفت: در بقیه محل‌ها یادمان شهدا ساخته شده است.

فرماندار همدان نیز با بیان اینکه برنامه تشییع شهدای گمنام باید باشکوه هر بیشتر برگزار شود اظهار کرد: برنامه تشییع از میدان شریعتی پس از انجام مراسمات تشریفاتی و برگزاری نماز آغاز خواهد شد.

علی تعالی گفت: مردم پس از گذراندن مسیر از خیابان مهدیه و میدان پ‍ژوهش وارد پارک مردم خواهند شد و شهیدان گمنام در پارک به خاک سپرده خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سخنران پایانی مراسم تشییع فعلاً به قطعیت نرسیده است، ابراز کرد: در تلاشیم حجت‎الاسلام رفیعی، سخنران برجسته کشوری را به برنامه دعوت کنیم.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما