وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 28 تير 1394 ساعت 13:02   |   کد مطلب: 15316
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر همدان گفت: یک جوان 32 ساله ساعت 14 روز جمعه در سداکبتان شهر همدان غرق شد.

به گزارش نافع، مقصود شعبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: پس از دریافت خبری مبنی بر غرق شدن یک جوان در سداکبتان تیم غواصی هلال احمر برای نجات این جوان وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد: تیم هشت نفره غواصان پس از سه ساعت عملیات جسد این جوان را از زیر آب در سد اکباتان خارج کردند.

وی افزود: طبق بررسیهای صورت گرفته متوفی متاهل و دارای یک فرزند است که به علت آشنا نبودن به شنا در سد اکباتان غرق شد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی همدان نیز پیشتر در گفت و گویی به ایرنا گفته بود: شنا در آب بندها و سدهای همدان امن نیست و خانواده ها اجازه شناکردن را به فرزندان خود در این مکان ها ندهند.

سیروس سوریان اظهار کرد: همه ساله همزمان با فرارسیدن فصل تابستان شاهد حضور جوانان و نوجوانان در آب های آزاد برای شناکردن هستیم که متاسفانه با خطرات آن آشنایی نداشته و یا اینکه جدی گرفته نمی شود.

وی بیان کرد: لغزندگی حاشیه سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف سدها و آبندها خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد و امیدواریم اهمیت این هشدارها را رعایت کنند.

وی افزود: برخی افراد تصور می کنند که شنا در آب های آزاد همانند استخرهای سرپوشیده راحت است در حالیکه آب سدها، آب بندها و تالاب ها سنگین بوده و از عمق بسیار بالایی برخوردارند که با کوچک ترین بی احتیاطی فرد به سمت عمق کشیده می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تغییرات دما باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می شود.

غرق شدگی زمانی که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شده و یا مایعی به داخل ریه و حبابچه های آن راه پیدا کند، اتفاق می افتد.

طبق گفته پزشکی قانونی همدان در دو ماه نخست امسال یک زن بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داد این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته سه مرد بر اثر غرق شدگی جان باختند.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما