وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 10 مرداد 1393 ساعت 17:35   |   کد مطلب: 8669
پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان گفت: پروژه آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر که از سال 89 شروع شده در حال حاضر با پیشرفت 25 درصدی رو به رو بوده و برای اتمام به 54 میلیارد تومان نیاز دارد.

 مرتضی عزالدین با اشاره به پروژه آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر اظهار کرد:‌ این پرو‍ژه در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ملایر قرار دارد که با تحقق آن بخشی از آب شرب ملایر به میزان ۱۲ متر مکعب در سال را تأمین می کند. .

وی با اشاره به اینکه ۳٫۵ کیلومتر خط فرعی نیز در این پروژه اجرایی می‌شود، افزود: این پروژه که از سال ۸۹ شروع شده در حال حاضر با پیشرفت ۲۵ درصدی رو به رو بوده و برای اتمام به ۵۴ میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۲۳ کیلومتر از خط انتقال اجرایی شده است، افزود: این طرح که دارای خط انتقال ۳۸ کیلومتری و تصفیه خانه ۶۴ هزار مترمکعبی است باید در افق چشم‌انداز خود آب مورد نیاز ۳۴۰ هزار نفر را تامین کند.

وی گفت: تا پایان سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و امسال نیز ۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم به طور کامل تخصیص یابد.

عزالدین با اشاره به اینکه باید آب سد کلان تا سال آینده به شهر ملایر منتقل شود در غیر این صورت امکان ایجاد مشکل در تامین آب وجود دارد، گفت: برای اجرای این پروژه اعتبارات دولتی پاسخگو نبوده و راهکار اصلی برای اجرا جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه از اعتبار هفت میلیارد تومانی این پروژه در سال گذشته تنها یک میلیارد تومان تخصیص یافته است، تصریح کرد: اعتبارات فعلی پاسخگوی نیاز این پروژه نبوده و باید اعتبار ویژه ای برای اتمام آن تزریق شود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‎ای استان همدان با بیان اینکه بررسی‌های لازم برای واگذاری این پروژه به بخش خصوصی صورت گرفته، افزود: روش مالی BOT برای اجرای پروژه انتخاب شده که امیدواریم به زودی بتوان پیمانکار را در این پروژه فعال کرد.

دیدگاه شما