وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 27 تير 1394 ساعت 15:17   |   کد مطلب: 15314
	صرف جویی از مصادیق پیشه گرفتن تقوای الهی است
خطیب نماز عید فطر تویسرکان با اشاره به بحران کم آبی در کشور و به ویژه در تویسرکان، گفت: صرفه جویی از آموزه های دینی ما و از مصادیق پیشه گرفتن تقوای الهی است.

به گزارش نافع، «حجت الاسلام مرضتی موحدی» در خطبه های نماز عید فطر، با تبریک عید سعید فطر به نمازگزاران، گفت: مطابق با آموزه های دینی مؤمنین برادران یکدیگر هستند و بارها در دین مبین اسلام تأکید شده است که اگر اختلافی رخ داد بین خودتان را اصلاح و تقوای الهی پیشه کنید.

وی اظهار کرد: اصلاح بین مردم و پیشه گرفتن تقوای الهی سبب می شود تا از  رحمت الهی بهره مند شوید چرا که اگر خدایی ناکرده انسان ها نسبت به هم عداوت، بدخواهی و اختلاف داشته باشند خلاف تقوای الهی حرکت کرده اند.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به سال همدلی و هم زبانی، افزود: تقوای الهی ایجاب می کند نسبت به هم رئوف باشیم و از یکدیگر گذشت و برای سایرین طلب مغرفت کنیم.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: مطابق با آموزه های دینی اگر بین دو مسلمان اختلاف، قهر و جدایی باشد، عملشان مورد قبول خدای متعال قرار نمی گیرد.

وی همچنین به صرفه جویی و آیات و روایت بسیار در زمینه آن اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط بحرانی کمبود آب صرفه جویی بیش از پیش احساس می شود.

خطیب نماز عید فطر تویسرکان عنوان کرد: اسراف در دین مبین اسلام حتی اگر همه شرایط هم فراهم باشد باز حرام است، چرا که خداوند متعال مسرفین را دوست ندارد و وعده آتش به آنان داده است.

حجت السلام موحدی عنوان کرد: اگر ما به وفور هم آب داشتیم وظیفه همه ما این است که صرفه جویی کنیم چرا که صرفه جویی دستور دین و اسلام است.

وی به کاهش آب های زیرزمینی و دیگر منابع آبی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: باید صرفه جویی را به طور عملی به ویژه درعرصه های بهداشتی و کشاورزی داشته باشیم و کشاورزی را به سمت مکانیزه شدن سوق دهیم.

امام جمعه تویسرکان تغییر الگوی کشت متناسب با آب موجود را از دیگر راهکارهای لازم برای صرفه جویی در مصرف آب عنوان و اهار کرد: تویسرکانی زمانی بهترین زعفران داشته است و با توجه به مساعد بودن خاک تویسرکان و کشت زعفران در آن می توان برای صرفه جویی در آب به سمت کشت زعفرانرفت چرا که تولید این محصول  آب کمتری مصرف می کند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: اگر در مصرف آب به ویژه در کشاورزی صرفه جویی داشته باشیم دیگر با مشکل تأمین آب شرب و آب صنایع مواحه نخواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما