وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 1 تير 1394 ساعت 08:46   |   کد مطلب: 14922
رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودراهنگ گفت: 10 قطعه از هزار اردک سرسبزی که مهمان تالاب شیرین سو بودند به سمت سیبری مهاجرت نکردند و در این تالاب ماندگار شدند.

به گزارش نافع، روح الله زال پور گفت: پرندگان مهاجر از اواسط فروردین ماه سال جاری وارد تالاب شیرین سو شدند و از ابتدای خرداد ماه نیز آن را ترک کردند.
وی از مهاجرت 20 گونه از این پرندگان به تعداد 10 هزار قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی که وارد تالاب شده بودند خبر داد و گفت: هفت هزار قطعه از این پرندگان با گرم شدن هوا از تالاب به سمت سیبری مهاجرت کردند.
زال پور از حضور یکهزار قطعه پرنده آبزی اردک سرسبز در تالاب شیرین سو خبر داد و گفت: این تعداد از اردک سرسبز مهاجر با آغاز فصل گرما مهاجرت خود را به سمت استانهای شمالی آغاز کردند اما بیش از 10 قطعه از این پرندگان تالاب را ترک نکردند و در منطقه ماندگار شدند.
وی با بیان اینکه این گونه از پرندگان به علت ویژگی مهاجر بودن در هیچ تالابی نمی مانند، افزود: شاید این پرندگان به علت زاد و ولد دیگر توان مهاجرت نداشتند و به این منظور در تالاب شیرین سو ماندگار شدند.
زال پور شرایطی همچون امن بودن تالاب، ممنوعیت شکار، شرایط آب و هوایی و سرسبزی و زیبایی تالاب را نیز از دیگر علل احتمالی ماندگاری این پرنده عنوان کرد.
 وی افزود: اردک سرسبز جنس نر دارای مشخصه هایی همچون طوق گردنی باریک و سفید، سینه بلوطی رنگ، زیرتنه سفید، سطح پشتی و شکمی خاکستری رنگ، دم سفید با شاهپرهای وسطی سیاه و برگشته و منقاری زرد روشن مایل به قهوه ای است.
وی ادامه داد: همچنین نوع ماده این پرنده زیبا با رنگ قهوه ای مایل به خاکستری لکه لکه با منقار قهوه ای که اغلب در طرفین نارنجی رنگ است شناخته می شود.

منبع:کورنگ
انتهای پیام /ح

دیدگاه شما