وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 7 آبان 1394 ساعت 10:58   |   کد مطلب: 16951
«مهداد جعفری ممتاز»، رئیس کتابخانه مرکزی همدان در این مراسم با سه سال سابقه کار در کتابخانه مرکزی جای خود را به «منصوره حسینی شعار» داد.

به گزارش نافع، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین تودیع و معارفه رئیس کتابخانه مرکزی با تقدیر از عملکرد مهداد جعفری ممتاز اظهار کرد: در طول دوره ریاست ایشان با همکاری کتابداران این مجموعه، کتابخانه مرکزی رشد و پیشرفت خوبی داشته است.
عاطفه زارعی ابراز امیدواری کرد در دوره جدید با هم‌افزایی مجموعه کتابداران کتابخانه مرکزی شاهد پیشرفت کتابخانه مرکزی باشیم که این امر نیازمند مشاوره و هم‌فکری تمام کتابداران این مجموعه است.
وی، ضمن ابراز خرسندی از اینکه در کنار جوانان متخصص، متعهد و با تجربه فعالیت می‌کند، گفت: باید به فکر ترویج روزافزون فرهنگ کتابخوانی در استان بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در سطح کشور 6 کتابخانه مرکزی فعال است که در این بین کتابخانه مرکزی همدان تاکنون موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شده است.
زارعی ادامه داد: از جمله توفیقات کتابخانه مرکزی می‌توان به راه‌اندازی اتاق ویژه مطالعه، راه‌اندازی سالن‌های ویژه مطالعه، بخش rfid کتابخانه اشاره کرد که در سطح کشور کم‌نظیر است.
وی تأکید کرد: چندین پروژه عمرانی کتابخانه‌های عمومی در سطح استان که توسط اداره‌‌کل ارشاد استان ساخته شده‌ به صورت نیمه‌تمام متوقف شده است که نیازمند یک کار جهادی در به نتیجه رساندن این پروژه‌ها هستیم.
زارعی افزود: در همین راستا درصدد برآمدیم با اضافه شدن نیروهای متخصص بیشتر، دفتر فنی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را تقویت کرده و پروژه‌های نیمه‌تمام را تحویل بگیریم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: با جلب اعتبارات عمرانی می‌توان هرچه سریع‌تر با تکمیل آنها علاوه بر افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای استان از این امتیاز برای بهره‌مندی از منابع بیشتر و اضافه شدن تعداد کتابداران بیشتر بهره‌مند شد.
زارعی با بیان اینکه پیشرفت یک مجموعه در سایه همدلی و همدلی کارکنان آن میسر خواهد بود اظهار کرد: سازمان‌هایی که دارای اشتراک‌ فکری، اطلاعاتی و تخصصی هستند همیشه پویا بوده و رو به پیشرفت حرکت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر کسی به دنبال تحصیل در رشته کتابداری است باید دغدغه کتاب و کتابخوانی را داشته باشد تا این اندوخته مورد استفاده قرار گیرد که خوشبختانه در کتابخانه‌های فعال این دغدغه قابل مشاهده است.
مهداد جعفری ممتاز، رئیس سابق کتابخانه مرکزی نیز با تشکر از همکاری‌های بی شائبه همکاران خود، اظهار داشت: تمام اتفاقات خوبی که در طی مدت مسئولیت وی رقم خورده‌است، مرهون همکاری و زحمات تمامی مجموعه کتابخانه مرکزی بوده و برای آینده این مجموعه آرزوی موفقیت کرد.
رئیس جدید کتابخانه مرکزی نیز گفت: مسئولیت بزرگی بر دوش بنده سپرده شده که امیدوارم با یاری‌رسانی و همدلی بتوانیم بر توفیقات کتابخانه مرکزی بی‌افزاییم.
منصوره حسینی افزود: کتابخانه مرکزی همدان برجسته بوده و دارای کتابداران قوی و خوشفکری است که مطمئنأ در فضایی شاداب و پویا و با حسن تدبیر، وحدت کتابدارن و حمایت های مدیرکل می‌توانیم شاهد پیشرفت بیش از پیش کتابخانه مرکزی باشیم.
در پایان این مراسم، حکم مسئولیت منصوره حسینی شعار توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به وی داده‌شد و مقرر شد در اولین شورای اداری استان مراسم تقدیر از رئیس سابق کتابخانه مرکزی صورت پذیرد.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما