وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 28 خرداد 1394 ساعت 12:53   |   کد مطلب: 14859
بعد از توهین به مردم فلسطین این بار شهدای ایرانی؛
توهین روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت نسبت به شهدای غواص
توهین روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت نسبت به شهدای غواص
آرمان در کاریکاتوری، شهدای غواص را به صورت عریان با بال هایی مانند بال کرکس و دستانی که در حال پوشاندن عورت هستند و در حال عروج به آسمان نشان دهده شده، کشیده است. عریان کردن چهره های مقدس در هنر تجسمی، اقدامی شیطانی است که از دوران رنسانس باب شده است.

به گزارش نافع، یک روزنامه حامی خاندان رفسنجانی در تازه ترین افتضاح اخلاقی خود، با انتشار طرحی، به ساحت مطهر شهدای غواص کشورمان که روز سه شنبه تشییع شدند، توهین کرد.

به گزارش نافع به نقل از  راه دانا؛ روزنامه آرمان در شماره 2780 روز چهارشنبه 27 خردادماه 94، در ستون "کارتون" خود که همه روزه در صفحه آخر این روزنامه منتشر می شود، طرحی گستاخانه و توهین آمیز نسبت به شهدای بزرگوار و مظلوم غواص کشورمان را چاپ کرد.

براساس این گزارش، در این طرح، غواصان بزرگوار و شهید کشورمان با بدنی برهنه به تصویر کشیده شدند به نحوی که در همان نگاه نخست، نوعی قبح زدایی از ساحت شهدا و توهین به آنان به ذهن مخاطب منتقل می شود.

گفتنی است تجسمی کردن تصاویر و طرح ها، به هنر غربی معروف است که در آن، انواع ابتذال اخلاقی بدین شکل به تصویر کشیده می شود و الگوبرداری از آن در روزنامه ای که در جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود، آن هم درباره عزیزترین دردانه های این کشور، جای تاسف و نگرانی دارد.

با عرض پوزش از مخاطبان گرانقدر، به جهت اطلاع عموم مردم از عقده گشایی روزنامه حامی خاندان رفسنجانی از شهدا و حماسه تاریخی امت در تشییع بی سابقه 270 شهید مظلوم، و نیز، جهت آگاهی مسئولان ذیربط جهت برخورد مقتضی نسبت به توهین بی شرمانه این روزنامه، این طرح بازنشر داده می شود.

به نظر می رسد حضور به موقع شهدای گرانقدر و غواص و تشییع تاریخی آنان توسط امت بیدار و بابصیرت کشورمان که با شعارها و دستنوشته های صریح، نسبت به مسایل روز کشور به ویژه موضوع مذاکرات پرحرف و حدیث هسته ای همراه شده بود، موجب عصبانیت طیف تندرو خاصی شده است.

 این روزنامه سال گذشته نیز  در توهینی به جبهه مقاومت فلسطینی، کاریکاتوری را کشید که در آن  یک سوی میز پینگ‌پنگ فردی با پیراهن رژیم صهیونیستی (پیراهنی مرکب از رنگهای سفید و آبی، پرچم رژیم اشغالگر قدس) و در سوی دیگر فردی با پیراهن قرمز و سرآستین‌های سفید به چشم می‌خورند که بمبی را با راکت‌های تنیس به‌سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. در این میان نیز نمادی از مردم فلسطین (خانواده‌ای که مادر خانواده روسری‌ای از چفیه فلسطینی به سر داشته و کودکان خود را در آغوش کشیده) به‌جای تور میز پینگ‌پنگ قرار دارد و در نهایت بمب‌های شلیک شده از سوی دو طرف نبرد در سرزمین‌های اشغالی روی سر مردم مظلوم فلسطین فرود آمده آنها را هدف قرار می‌دهد.

آنچه در این کاریکاتور که با عنوان "بازی ناجوانمردانه" به چاپ رسیده، به‌نحوی عجیب و بدون در نظر گرفتن واقعیت امر در سرزمین‌های اشغالگر قدس به خواننده القا می‌شود آن است که در حقیقت مردم مظلوم فلسطین هیچ‌یک از طرفین دعوا نیستند، بلکه تنها بی‌طرفانی به شمار می‌روند که در شلیک بمب‌ها میان دو طرف دعوا، قربانی می‌شوند.
 
هرچند در نگاه اول و با  تفسیر کاریکاتور می‌توان طرف مقابل فردی با پیراهن رژیم غاصب صهیونیستی را نمادی از مقاومت فلسطین و به‌خصوص "حماس" توصیف کرد، با این حال از سوی دیگر حتی از نگاهی دیگر می‌توان طرف مقابل فرد صهیونیستی را "ایران" نیز برداشت کرد. چه‌آنکه پیراهنی که فرد مقابل دشمن صهیونیستی در این کاریکاتور به تن دارد، می‌تواند پیراهن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را هم به ذهن متبادر کند.
 
 

انتهای پیام/ح

دیدگاه‌ها

توهین به سربازانی که برای دفاع از میهن همه داشته هاشون رو گذاشتند و رفتند، نشاندهنده شخصیت پلید و احمقانه ترسیم کننده و منتشر کننده است و البته با جانفشانی شهداست که الان این آقایون میتونن براحتی بشینن و این تصاویر زشت رو منتشرکنن وگرنه ... همچنین مسئولین ذیربط باید با قاطعیت با این توهین کنندگان به شهدای وطن و ارزشها، برخورد کنند.
کجای اینها لخته؟؟اینها لباس غواصی تنشون هست و شما از گردنشون و سینشون میتونین متوجه بشین دستهاشون هم به این خاطر اینطور کشیده که عکس های منتشرشده از این عزیزان اینطور بوده این عکس تنها چیزی که به تصویر کشیده اینه که غواص هایی زیرآب هستن(پس زمینه ابروبادی طرح مشخصه) با دست بسته ولی دارن رو به بالا میرن چون بال دارن بال کرکس؟؟؟یعنی انقدر شماپرنده شناسیتون قویه؟ من طرفدار هیج گروهی نیستم ولی این کارای شما هم قشنگ نیست

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت