وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 10:27   |   کد مطلب: 12733
بیانیه بسیج پیشکسوتان استان همدان دراعتراض به انتشار مطالب موهن در فضای مجازی
بیانیه بسیج پیشکسوتان استان همدان در اعتراض به جریان سازی حرکت های ضد فرهنگی و انتشار مطالب موهن در فضای مجازی

به گزارش نافع،

بسمه تعالی

بیانیه بسیج پیشکسوتان استان همدان در اعتراض به جریان سازی حرکت های ضد فرهنگی و انتشار مطالب موهن در فضای مجازی

در ماه های اخیر برخی افراد و جریان‌های خاص،‌ اقدام به انتشار مطالب موهن و هتاکانه‌ای به ائمه معصوم (علیهم السلام) و امام خمینی‌(ره) در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی از جمله وایبر، فیسبوک، اینستاگرام کرده‌اند که این اقدام باعث جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از مراجع تقلید، آیات عظام و ملت شهید پرور ایران اسلامی شده است.

این مسئله پروژه ای است که تجدید نظر طلبان بعد از انتخابات سال 92 آن را کلید زده اند  که  با هدف «تقدس زدایی از امام و اندیشه وی» طراحی و اجرا می شود. براستی نسبت برخی از مدیران و جریان های سیاسی با این رویدادها و توهین کنندگانِ به اندیشه های امام خمینی (ره) در چیست؟ و زوایای پنهان این موضوع در کجاست؟ در این مجال به  اختصار به سوابق موضوع اشاره می شود: 

نکته:پیشاپیش از بازخوانی برخی اظهارات توهین آمیز به ساحت ائمه معصوم (ع) و امام راحل پوزش می طلبیم.

 1- اولین توهین پس از دوم خرداد 76 توسط اکبرگنجی انجام شد. وی گفت: «اصلاح طلبان امام را به موزه می برند»!

 2- روز 19 فروردین ماه سال 79 تعدادی از اصلاح طلبان و چهره های ملی مذهبی عازم کنفرانسی به میزبانی حزب هانریش بل (موسوم به سبزها) در برلین شدند. در این کنفرانس مصاحبه گنجی با تیتر «خمینی به موزه خواهد رفت» در روزنامه تاگس اشپیگل به چاپ رسید.

3- حسین حاج فرج دباغ (سروش) از دهه70 تاکنون بارها ادعاهایی درباره انکار وحی، نزول قرآن کریم و نیز توهین های فراوانی را درباره اندیشه امام مطرح کرده که به دلیل میزان و حجم توهین های اظهار شده، از آنها عبور می کنیم.

4- هاشم آغاجری 29 خرداد سال 1381 در همدان با توهین به مراجع و موضوع تقلید گفت: «مگر مردم میمون هستند که از مراجع تقلید کنند»! این اظهارات وی موجب اعتراض گسترده علما و روحانیون در شهرهای مختلف شد و در نهایت آغاجری روانه زندان گردید. اما این پایان اظهارات جنجالی وی نبود و هاشم آغاجری چندی بعد در بهمن ماه سال 1387 این بار در حضور اصلاح طلبان به اندیشه های امام توهین کرد.

5- موج جدید توهین به مقدسات، در سال ۸۸ و همزمان با فتنه آغاز شد و با عبور از ارزش های اساسی انقلاب اسلامی از جمله امام راحل، ولایت فقیه، روز قدس، استکبارستیزی و… در نهایت با جسارت به عزای اباعبدالله، چهره شفاف افراطیون را برای مردم عیان کرد. همین موضوع اساس حماسه تاریخی ۹ دی شد؛ تا بساط فتنه انگیزان برچیده شود. چند سالی این جریان به گوشه ای خزید و دست کم خبری از توهین علنی تندروها نبود، تا اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم، افراطیون که گویا میدان جولان خود را فراخ دیده اند، دوباره هجمه به مقدسات را از سر گرفتند. در ادامه به برخی از این توهین ها در یک سال اخیر اشاره می شود:

6- آبان ماه ۹۲ -شروع فعالیت مجدد این جریان را می‌توان از درج مقاله توهین آمیز در روزنامه بهار دانست. بهار در یادداشتی با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» به مناسبت عید غدیر منتشر کرد که در آن، شبهات زیادی درباره دلالت واقعه غدیر خم بر مسأله خلافت و زعامت سیاسی امیرالمؤمنین (ع) مطرح شد.

7- دی ماه ۹۲ - روزنامه «قانون» با انتشار مطلبی با عنوان «بی‌اعتباری شهادت زنان مصداق تبعیض جنسی است» به احکام دین مبین اسلام توهین و قوانین اسلامی را متهم به تبعیض جنسیتی کرد. با این وجود اقدام و موضع گیری مؤثری از جانب دولت برای مقابله با این جریان صورت نپذیرفت.

8- بهمن ماه ۹۲-  روزنامه آسمان به سردبیری قوچانی با انتشار یادداشتی به نقل از «هرمیداس باوند» از اعضای جبهه ملی، حکم اسلامی قصاص را «غیرانسانی» می‌خواند. جبهه ملی هم خرداد ماه سال ۶۰ بیانیه‌ای علیه حکم اسلامی قصاص صادر کرد و ضمن «غیرانسانی» خواندن این حکم الهی، هواداران خود را به شورش علیه آن دعوت کرد که پیرو این بیانیه جبهه ملی، امام خمینی(ره)‌ حکم ارتداد جبهه ملی را اعلام کردند.

9- اسفند ماه ۹۲ – مصطفی ملکیان به صراحت قرآن را ساخته پیامبر(ص) دانسته و وجود دروسی مانند معارف اسلامی در دبیرستانها و دانشگاه های کشور را مورد ریشخند قرار می دهد و می گوید: «غیر از مسلمانان چیزی به نام اسلام وجود ندارد. اسلام یک شبه واقعیت است».

10- اسفند ماه 92 - اظهارات سعید رضوی فقیه در نشست اصلاح طلبان همدان که در آن با توهین به مقامات عالی رتبه نظام، جمهوری اسلامی را حکومت فردی و دیکتاتوری نامیده بود؛ با واکنش‌های حوزه های علمیه، آیات عظام و امت حزب الله مواجه شد.

11- فروردین ماه ۹۳ – نعیمه اشراقی از فعالان اصلاح‌طلب در شبکه اجتماعی ضمن تمسخر یکی از احکام اسلامی نوشت: حکم پیامبر اسلام بی‌ حکمت نیست، چراکه اگر مردی ۴ زن داشته باشد، هووها می‌توانند باهم پاسور بازی کنند!

12- تیر ماه ۹۳- اهانت به «مادر امام زمان» در کتابی با مجوز وزارت ارشاد.

13- مرداد ماه ۹۳- نجفقلی حبیبی، رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی، در برنامه "دیروز امروز فردا" گفت: «سالانه در ایام عاشورا چه پول‌ها که در مملکت خرج می‌شود، اما بازده اینها چقدر است؟ دو نفر گریه می‌کنند و تمام می‌شود»!

14- شهریور ماه 93 - تعداد 11 فریب خورده فعال در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه که مطالب توهین آمیز نسبت به امام راحل (ره) تولید و باز نشر می‌کردند، توسط نیروهای امنیتی سپاه فجر استان فارس شناسایی و دستگیر شدند. 

15- آذرماه 93 – عیسی سحرخیز در مصاحبه جنجالی با سایت تقاطع گفت: «خیلی‌ از اصلاح‌طلبان هم بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند...»

16- دی ماه ۹۳ – روزنامه اصلاح طلب "مردم امروز" همسو با اقدام نشریه هتاک فرانسوی در قبح زدایی اهانت به پیامبر اسلام(ص)، با انتشار تصویری از جرج کلونی بازیگر و تهیه کننده آمریکایی در مراسم گلدن گلاب ۲۰۱۵، تیتر «کلونی: من هم شارلی هستم» را برای صفحه نخست خود برگزید.

17- بهمن ماه 93- صدور مجوز آلبوم های زنان خواننده توسط وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و عکس العمل آیات عظام و مراجع تقلید حضرت آیت ا... نوری همدانی و حضرت آیت ا... مکارم شیرازی نسبت به آن.

18- بهمن ماه 93 – یکی از مدیران استان همدان در اقدامی عجیب و سوال برانگیز دریکی از شبکه های اجتماعی مرگ ملک عبداله را با رحلت امام خمینی (ره) و آیت ا... مهدوی کنی مقایسه کرده و مطالب موهنی را نشر داده است. استاندار همدان ضمن عزل وی، رسيدگي به مسئله را به هيأت تخلفات اداري ارجاع داد. فرد مذکور از سوی دستگاه قضایی همدان نیز احضار و پس از تفهیم اتهام راهی زندان شد.

به نظر می رسد، خط فتنه جدید با هجمه به ارزش های ناب اسلامی و با هدف عادی سازی توهین به مقدسات، آغاز شده است. در این میان برخی از رسانه ها و افراد، آگاهانه به این آتش ضداسلامی دامن می زنند و برخی هم جاهلانه در میدان دشمن بازی می کنند. اما در هر صورت با توجه به ضرورت وحدت اسلامی در میان مسلمانان که با ظهور تکفیریها دو چندان شده است، ضروری به نظر می رسد مسئولان استان مهره های داخلی این فتنه انگیزی را شناسایی و با آنان برخورد کنند.     

در این رابطه مهمترین مطالبات خیل عظیم پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان به شرح ذیل اعلام می گردد:

1- توجه مسؤلان و آحاد مردم نسبت به عمق حادثه و شناخت اهمیت جریان سازی ضد فرهنگی که توسط تجدید نظر طلبان سازماندهی می شود.

2- اعلام مواضع قاطع، شفاف و رسمی توسط مسؤلان استان نسبت به اهانت آشکار به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (ص)

3- توجه مسؤلان ارشد استان نسبت به اجرایی نمودن وعده های رئیس جمهورِ محترم، مبنی بر حرکت در مسیر اعتدال و پرهیز از هر گونه تنش و حاشیه سازی در جامعه  بوسیله ی کنترل و مدیریت جریان ها و افراد تجدید نظر طلب.

4- براساس ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی ایران (مصوب ۱۳۷۵)، «هرکس به حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی رضوان ا... علیه و مقام معظم رهبری به نحوی از انحاء اهانت نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.» لذاضمن قدر دانی از استاندار محترم نسبت به عزل فرد خاطی و تشکر از دستگاه قضایی استان دراحضار و بازداشت وی، تقاضا دارد برخورد قضایی مناسب صورت پذیرد.

5- پشتیبانی قاطع از مواضع فقهی آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی نسبت به صدور مجوز آلبوم های زنان خواننده.

6- ضرورت توجه تمامی مسؤلان و مردم شهید پرور استان همدان به استمرار حرکت در مسیر اصول اساسی انقلاب اسلامی و تبیعیت مطلق از ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی).

7- مراقبت نهادهای دولتی و نظارتی در پیشگیری از رخ دادن حوادث مشابه در آینده.

8- توجه مسؤلان معنوی و اجرایی استان همدان به این نکته که همدانِ دارالمومنین و دارالجهاد تا کِی باید دستخوش حوادث و اقدامات برنامه ریزی شده و نابخردانه افراد و جریان های تجدید نظر طلب باشد؟

9- پیشکسوتان جهاد و شهادت با صبر انقلابی، وظیفه ی خود را روشنگری برای آحاد جامعه و تلاش در جهت وحدت و یکپارچگی مردم و مسؤلان نظام می دانند و اعلام می دارند: مِن بعد با همین رویه و تحت رهنمودهای مقام عظمای ولایت، حرکت های توهین آمیز به ساحت قدس ائمه معصوم علیهم السلام و معمار کبیر انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلاب اسلامی را توسط هر فرد یا جریانی باشد بر نخواهند تابید.

والسلام

بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان – 16/11/ 139

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما