وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 21 خرداد 1394 ساعت 07:35   |   کد مطلب: 14776
نخستین جشن مشترک دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان همدان برگزارشد
نخستین جشن مشترک دانش آموختگان دانشگاه مراکز آموزش علمی کاربردی استان همدان و با حضور مسئولان و بیش از 500 نفر از مدعوین مراکز آموزش علمی کاربردی استان در تاریخ 20 خرداد در سالن ابن سینای همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، اولین جشن مشترک دانش آموختگان این دانشگاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، محمد ابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­های استان،  تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان، تعدادی از مدیران کل ستادی استانداری، رؤسا و مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی استان و با حضور پرشور و بی­نظیر بیش از 500 نفر از مدعوین مراکز آموزش علمی کاربردی استان در تاریخ 20 خرداد در سالن ابن سینای همدان برگزار شد.

دراین مراسم سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان ضمن تبریک به فارغ التحصیلان ممتاز، با اشاره به اینکه این تعداد فارغ التحصیل در ۶۰ رشته کاردانی و ۳۲ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۱۴ مرکز علمی کاربردی در استان همدان تحصیل کرده اند، عنوان کرد: در این مراسم ۳۰۰ نفر فارغ التحصیل ممتاز که شامل ۲۱۰ خانم و ۹۹ نفر آقا هستند، تجلیل شدند.

 کیانوش بهرهی با بیان اینکه در سال گذشته، تعداد 1866 نفر از دانشگاه علمی کاربردی استان همدان فارغ التحصیل شده اند، اظهار داشت: ۹۵۶ نفر از این تعداد مردان و ۹۱۰ نفر را بانوان تشکیل می دادند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی با هدف تربیت دانش آموختگان مهارت آموز تاسیس شده است، بیان کرد: دانشگاه علمی کابردی بیشترین کارآفرینی و اشتغال را در بین دانشگاه های کشور داراست. وی در این رابطه اظهار داشت: ۷۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی مشکل اشتغال ندارند.

بهرهی با بیان اینکه ۱۹ مرکز آموزش علمی کابردی در استان همدان با 8700 نفر دانشجو فعال است، عنوان کرد: دانشگاه علمی کاربردی به سمت ارتقا مهارت و آموزش دانشجویان حرکت می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت اشتغال و کار آفرینی حرکت کنیم، بیان کرد: کیفی سازی دوره ها، اشتغال و پذیرش رشته­های مبتنی بر نیاز بازار از اهداف دانشگاه علمی کاربردی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان ادامه داد: تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها رویکرد مهارت آموزی و کار آفرینی و اشتغال در آن است.

بهرهی بیان داشت: رشته های دانشگاه علمی کاربردی هرساله بر اساس نیاز جامعه ارزیابی و تدوین می شود و در نهایت تمدید و یا حذف می شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۷۰ رشته مختلف در دانشگاه علمی کاربردی سراسر کشور تدریس می شود، بیان کرد: پیش بینی می شود که بتوان سه هزار شغل ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی به سمت مهارت آموزی حرکت می کند، بیان داشت: در حال حاضر بخش اعظمی از بیکاران جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

بهرهی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی به دنبال توسعه بیشتر دوره های کاردانی به منظور تربیت تکنسین مورد نیاز جامعه است ، ابراز کرد: بر اساس آمار  ۷۷ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی مشغول به کار می باشند و مشکل اشتغال ندارند.

وی در ادامه سخنانش از راه اندازی مرکز تربیت مدرس دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: قرار بر این است که پنج شعبه از این مرکز در کشور دایر شود که سعی می کنیم که همدان نیز جزو آن باشد.

بهرهی با ابراز تاسف از اینکه در کشور سونامی مدرک گرایی به وجود آمده است، عنوان داشت: امیدواریم دانشگاه علمی کاربردی با رویکرد جدید خود و توجه به دوره های آموزشی و پودمانی بتواند این موضوع را در جامعه کمرنگ کند.

وی ابراز داشت: استان همدان از لحاظ تعداد مراکز علمی کاربردی و از لحاظ کیفیت وضعیت مناسبی ندارد و امیدواریم به زودی بتوانیم دانشگاه علمی کاربردی استان همدان را از لحاظ کمی و کیفی توسعه بدهیم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت به سخنرانی پرداخت و گفت: نباید نسبت به مسائل دینی افراطی وتصاعدی رفتار شود.

ایشان با طرح این سئوال که وظیفه افراد در غیبت امام زمان (عج) چیست، اظهار داشت: در سال های اخیر در بحث غیبت امام عصر(عج) مباحث خرافاتی و بی اساسی در جامعه رخنه کرده است.

وی با بیان اینکه گاهی انسان ها وظیفه خود را فراموش می کنند و به موضوع دیگری می پردازند، عنوان کرد: برخی افراد مبنی بر اینکه صبح با امام زمان ملاقات می کنند، ظهر دیدار می کنند و شب با ایشان صحبت می کنند و خبر می آورند دکان باز کرده اند.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با بیان اینکه دستوری در دین اسلام بر این نیامده که من و شما نوعی با امام زمان دیدار کنیم، بیان داشت: به طور قطع دستوری صادر نشده که کتاب هایی با مضمون چگونه امام زمان را ملاقات کنیم و یا اینکه چگونه به خدمت امام زمان(عج) مشرف شویم، چاپ شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه انسان ها تابع ائمه(ع) بودن است، اظهار کرد: وظیفه شیعیان این بوده که انتظار بکشند و نیکو رفتار کنند و اخلاق انسانی داشته باشند.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت بیان داشت: گاهی انسان شیعه به خطر می افتد و وعده های دروغین می شنود پس باید به آنچه اسلام تایید کرده توجه کرد.

نمازی در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هدف از تحصیل چیست، عنوان کرد: علمی که در دانشگاه و حوزه می آموزیم باید طوری باشد که انسان را به نهایت بندگی برساند.

وی با تاکید بر اینکه چیزی بالاتر از تعقل برای انسان وجود ندارد، افزود: جمود فکری و افراط و تفریط ناشی از عدم تعقل در انسان است.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با بیان این موضوع که تعقل باعث دوری از افراط و تفریط می شود، بیان داشت: همه افراط ها و غرور ها و تفریط ها در زندگی ناشی از عدم تعقل است.

نمازی شعار اعتدال را برخواسته از شعار دین عنوان کرد و افزود: نسبت به مباحث دینی نه آنقدر باید تصاعدی و نه آنقدر افراطی رفتار کرد که کسی در دین نماند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کسی را از قطار انقلاب جدا نمی کنیم، بیان داشت: سخت و صریح به موضوعات نگاه نکنیم و نه تساهل و نه تصامح و نه افراط گرایی داشته باشیم و افراد را در دایره نگه داریم.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت بیان کرد: اگر در کشور ایران با ۷۰ میلیون نفر جمعیت و شیعه بخواهیم به همدیگر چنگ اندازی کنیم دیگر کسی نمی ماند.

نمازی با اشاره به اینکه ارتباطات بر پایه منافع استوار است، بیان کرد: خودمان باید به فکر کشورمان باشیم و دیگران به فکر کشور ایران نیستند.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه مذاکرات به نفع ایران رقم می خورد، گفت: وزیر امور خارجه کشور امروز در خط مقدم دفاع از آرمان های جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند. و جزء استانهای برتر کشور قرار گیرد.

 محمد ابراهیم الهی تبار با اشاره به شعار سال «دولت، ملت، همدلی همزبانی» اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تفسیر این شعار فرمودند که دولت باید به ظرفیت های مردمی جامعه توجه و ملت هم به دولت توجه کند. وی با تاکید بر اینکه لازمه تحقق شعار سال این است که بدانیم چگونه حرکت کنیم، افزود: امروز در شرایطی هستیم که نیاز به همدلی و همزبانی بیشتر احساس می شود.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه توجه به شرایط درونی جامعه امروز بیشتر از پیش نیاز می شود، گفت: با توجه به وضعیت مسائل کشور باید به شدت در تقویت شعار سال تلاش کنیم.

 الهی تبار در ادامه بیان کرد: حرکت گروه های تکفیری و نظام سلطه و دشمنانمان امروز در کشور های سوریه، لبنان، یمن و غیره را می بینیم و بنابراین امروز وقت این نیست که سرداران نظام دیپلماسی ایران مورد هجمه قرار بگیرند.

 وی ادامه داد: وزیر خارجه کشور در خط مقدم دفاع از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند و امروز متاسفانه شاهدیم که برخی با استفاده از فضاهای مجازی و سایبری و هر امکاناتی که دارند سعی دارند دل مردم را خالی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: این موضوع در حالی است که مقام معظم رهبری سیاست ها را ترسیم کردند و فرمودند که نمایندگان ایران فرزندان ملت هستند و معنا ندارد که عده ای با این اهداف دل مردم را خالی کنند.

الهی تبار بیان کرد: منحصر ترین، بروزترین و با دانش ترین و امین ترین مردم در راس سیاست خارجی کشور قرار گرفته اند و همین برای آنها بس است که مقام معظم رهبری آنها را فرزندان ملت دانستند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان ایران در مذاکرات هسته ای از منافع ملی دفاع می کنند، بیان داشت: امیدواریم این مذاکرات طوری رقم بخورد که به نفع ایران اسلامی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه سخنانش به جنگ تحمیلی و قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و افزود: در آن زمان برخی فکر می کردند که این قطعنامه به ضرر ایران است اما نتیجه مشخص کرد که این به نفع ایران و به ضرر صدام بود.

الهی تبار گفت: مذاکرات به نفع ایران رقم خواهد خورد و روزی فرا می رسد که ایران در حفظ آرمان های انقلاب موفق باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه عنوان داشت: برآورد دولت برای بودجه بدون کسری ۲۹۹ میلیارد تومان است که تنها ۱۸۴ هزار میلیارد تومان هزینه های اجتناب ناپذیر کشور است و برای مابقی هزینه ها چیزی نمی ماند.

الهی تبار بیان داشت: متاسفانه جایی که سیاست های کلان نظام می گفت باید بدنه دولت کوچک شود بدنه دولت را بزرگتر کردند و به پرسنل دولت اضافه شد و بدنه اجرایی دولت را حجیم کردند.

وی ادامه داد: به جای سپردن امور به بخش خصوصی بدنه دولت را حجیم و برعکس سیاست های نظام عمل کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان کرد: سیاست نظام دوری از تنش زایی و دوستی با کشور های دیگر و صلح بوده است نه اینکه با کشور های دیگر مقابله کنیم.

الهی تبار با تاکید بر اینکه در این شرایط باید همدلی و همزبانی را زیاد کنیم، افزود: توجه به ظرفیت ها در آموزش و پرورش بسیار مهم است و در حال حاضر نیروی تحصیلکرده بیکار زیاد شده و این در حالی است که نقدینگی از ۶۰ هزار میلیارد تومان به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی آموزش و پرورش مدیریت نیاز دارد، بیان داشت: هزینه هر دانش آموز در مدارس دولتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده در حالیکه هزینه هر دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی ۸۰۰ هزار تومان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان کرد: باید از ظرفیت های مردمی در کارها استفاده شود که برعکس از دولت استفاده می شود.

الهی تبار با بیان اینکه امروز بیش از پیش به اتحاد و همدلی در کشور نیاز داریم، گفت: ریاست جمهوری شخصیتی است که همه ایشان را می شناسند و موضع وی را در دفاع مقدس و دفاع از آرمان های امام راحل و انقلاب می دانند.

وی اظهار داشت: امروز که ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی سکاندار دستگاه اجرایی کشور است می بینیم که طوری کشور را اداره می کند که ارز دچار نوسان نمی شود، کالاهای اساسی وضعیت ثابتی دارند و در حوزه سیاست خارجی امنیت ایجاد کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت اندیشمندان و خبرگان را به کار گرفته است، بیان کرد: ریاست جمهوری نظرات خود را در مورد مسائل هسته ای در مناظرات بیان کرد و مسائل اقتصادی و سیاسی را گفت و مردم به وی رای دادند.

الهی تبار تاکید داشت: امروز لازم نیست کسی به جای مردم نظر بدهد چرا که مردم در خرداد ماه سال ۱۳۹۲ سیاست خود را انتخاب کردند. در ادامه این مراسم حجت­الاسلام و المسلمین دکتر رستمی، مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­های استان صبح امروز در جشن مشترک دانش‎آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان  همدان با بیان اینکه پیامبر اعظم برای یادگیری دانش تمام مرزها را برداشت، اشاره کرد که پیغمبر اسلام مرز سن را برداشت و فرمود ز گهواره تا گور دانش بجوی؛ مرز جنسیت را برداشت و فراگیری دانش را بر هر زن و مردی واجب دانست؛ مرز جغرافیا را برداشت و فرمود « اطلبوا العلم و لو بالثین»؛ مرز موضوع را نیز برداشت و علم الابدان و علم الادیان را به ما آموخت. بنابراین جشن فارغ­التحصیلی، جشن فراغت از تحصیل نیست؛ بلکه جشن پایان یک دوره تحصیلی و آغاز دوره­های دیگری است که باید در آنها تحصیل کنیم.   وی در ادامه به این نکته اشاره نمود که انسان باید علاوه بر تحصیل معاش، به تحصیل معاد هم بپردازد. لذا ما باید به واقعیت­های دیگر زندگی که همان زندگی حقیقی پس از مرگ است، بیندیشیم و برای آن هم ذخیره­ای داشته­باشیم

همزمان با این مراسم نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی میراث هگمتانه و لالجین مورد بازدید حجت الاسلام والمسلمین نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، محمد ابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان، تعدادی از مدیران کل ستادی استانداری، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان همدان، برخی از روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان ، همچنین مدعوین و شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما