وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 08:45   |   کد مطلب: 14635
 کودک شش ساله ساختمان سه طبقه را با گازفندک به آتش کشید
بی احتیاطی کودک شش ساله و استفاده از گاز فندک منجر به آتش گرفتن ساختمان سه طبقه در منطقه مسکونی جاده مزدقینه شهر همدان شد.

به گزارش نافع، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما  افزود: ساعت 21 و 31 دقیقه شامگاه شنبه یک مورد حریق به مرکز پیام آتش نشانی اطلاع رسانی شد که تیمهای آتشنشانی در کمتر از سه دقیقه در محل حضور یافتند.

مسعود دهبانی افزود: گزارشهای دریافتی حاکی از این بود که فردی که در حال نصب توری برای پنجره واحد مسکونی بود فندک خود را در کنار دیگر ابزارآلات قرار داده و کودک وی هنگام بازی با فندک رخت خواب را به آتش کشیده و این امر عاملی برای سرایت حریق به دیگر واحدها می شود.

وی اضافه کرد: با گسترش زبانه های آتش در طبق اول، دود غلیظی وارد طبقه دوم ساختمان شده که این موضوع موجب هراس مادر و دختر ساکن در این واحد شده و آنها از بیم حریق در داخل سرویس های بهداشتی پناه می گیرند.

وی بیان کرد: همچنین پنج عضو یک خانواه ساکن در طبق سوم پس از مشاهده دود ناشی از حریق برای ایمن ماندن از آتش به پشت بام این ساختمان سه طبقه پناه می برند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: 12 مامور آتشنشانی از سه ایستگاه عملیاتی به همراه سه خودرو اطفای حریق در محل حادثه حضور یافته و با استفاده از دو هزار لیتر آب در 75 دقیقه آتش را مهار کردند.

دهبانی افزود: آتش نشانان ابتدا با استفاده از دستگاه مکنده دود را از خانه خارج ساخته و همزمان اقدام به انجام عملیات جستجو برای یافتن مادر و دختر و خارج کردن آنها از محل حریق کردند.

وی با ذکر اینکه این حریق هیچگونه خسارت جانی نداشته است گفت: تنها 20 قطعه پرنده قناری به علت استشمام دود خفه شده و این حریق به عمر آنها پایان داد.

روز گذشته نیز بر اثر بی احتیاطی یک زوج در استفاده از قوطی گاز فندک هر دو دچار سانحه شده و به بیمارستان بعثت شهر همدان منتقل شدند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما