وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 ساعت 08:22   |   کد مطلب: 14375
 اجراي مانور سه روزه آتش نشانان همدان
مانور سه روزه آتش نشانان همدان در حوزه آبرساني و آبگيري در مواقع اطفاي حريق اجرا شد

به گزارش نافع، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري همدان در حاشيه برگزاري اين مانور در گفتگو با خبرنگار ما با بيان اينكه مانور با هدف ارتقاي سطح كيفي و كمي عملياتي نيروهاي سازمان برگزار شده است، اظهار كرد: ايجاد انگيزه در بحث عملياتي كردن نيروها نيز از اهداف ديگر مانور است.

مسعود دهباني افزود: مانور اجرا شده در واقع يك آزمون براي نيروهاي آتش‌نشان محسوب مي‌شود تا آموزش‌ها و مطالب آموزشي خود را در قالب عملي اجرا كنند تا ايرادات و نواقص در حين برگزاري مانور مشخص شود.

وي ادامه داد: با شناسايي ايرادات در راستاي تقويت و رفع اين موانع تلاش مي‌كنيم.

دهباني در ادامه با اشاره به اينكه مانور در طي سه روز متوالي برگزار مي‌شود، تصريح كرد: با توجه به اينكه نيروهاي آتش‌نشان در سه شيفت كاري 24 و 48 ساعته فعاليت مي‌كنند، بنابراين مانور در سه روز متوالي برگزار شد تا تمام نيروها در آن شركت كنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه هدف فرضي يك آتش بزرگ بود كه نيروها بايد آن را مهار مي‌كردند، ابراز داشت: در يك منطقه با هجمه بزرگي از آتش مواجه بوديم كه آتش‌نشانان با استفاده از ماشين‌هاي آبپاش براي مهار اين آتش وارد عمل شدند.

دهباني خاطرنشان كرد: در اين مانور براي آبرساني به محل آتش تمرين شد و با توجه به اينكه فاصله ماشين اول با آتش زياد بود از ماشين دوم به عنوان كمكي استفاده شد و از طريق اتصالات توانستيم آب را از ماشين دوم به ماشين اول برسانيم و آتش را مهار كنيم.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري همدان در ادامه با بيان اينكه آتش زماني اطفا مي‌شود كه تمام مخازن آبرساني در محل پر شده باشند، بيان كرد: در اين مانور 32 تيم چهار نفره از 9 ايستگاه فعال همدان شركت داشتند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما