وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 ساعت 12:08   |   کد مطلب: 14455
قدرشناسی و تجلیل از علما و بزرگان باید در زمان حیات آنها باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: قدرشناسی از مفاخر و بزرگان علمی و دینی حلقه مفقوده جامعه بشری است.

به گزارش نافع، آیت الله غیاث الدین طه محمدی شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از مفاخر استان همدان اظهار کرد: امروز قدرشناسی از بزرگان و مفاخر علمی و دینی جایگاه واقعی خود را ندارد.

وی افزود: بزرگترین تاوان و ضربه ای که به بشریت وارد شده منشا آن برگرفته از قدرنشناسی از بزرگان و مفاخر خود بوده و ما باید بزرگان علمی و دینی خود را در زمان حیاتشان ارج نهیم.

وی افزود: ما امروز آنگونه که باید قدرشناس مفاخر و علمای خود نیستیم و باید در این امر تامل کنیم.

امام جمعه همدان گفت: مفاخر و علما از ارزشمند ترین افراد جامعه هستند چرا که این افراد با علم و آگاهی خود خدمات بنیادی در طول دورانهای مختلف به جامعه عرضه کرده اند.

آیت الله محمدی گفت: قدرشناسی و تجلیل از علما و بزرگان باید در زمان حیات آنها باشد و باید در زمان حیات آنها را تکریم کنیم.

وی میر سید علی همدانی را یکی از مفاخر بزرگ در سطح جهان اسلام معرفی کرد و گفت: بزرگداشت این عالم ربانی از اتفاقات مهم و بزرگ فرهنگی است که باید با شکوه ویژه ای در راستای معرفی شخصیت این عالم برگزار شود.

مولف و محقق برجسته کشور نیز در این همایش گفت: استاد پرویز اذکایی و علیرضا ذکاوتی قراگزلو از مفاخر برجسته همدان و کشور هستند و این دو استاد و محقق برجسته خدمات بزرگی را در حوزه تاریخ، ادبیات و فرهنگ به کشور عرضه کرده اند.

حسین معصومی افزود: استاد پرویز اذکایی تالیفات بسیاری در تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همدان داشته که همه این کتاب ها به نوعی کتاب مرجع در تاریخ و فرهنگ هستند.

وی افزود: در آثار پژوهشی استاد اذکایی نوعی نگاه به عرفان عین القضات همدانی و تصوف وجود دارد که نویسندگان و مولفان به تازگی به آن روی آورده و توجه می کنند.

معصومی گفت: استاد ذکاوتی از قلندران فرهنگ و تمدن ایران است که در طول حیات خود پایبند به هیچ گروه و دستگاهی نبوده و با آزادی کامل تنها برای اعتلای فرهنگ و تاریخ این کشور قلم زده است.

آیین همایش تجلیل از مفاخر استان همدان پرویز اذکایی و علیرضا ذکاوتی قراگزلو با حضور مسوولان استانی در سالن ابن سینای همدان برگزار شد.

علیرضا ذکاوتی قراگزلو از پژوهشگران و نویسندگان معاصر همدانی است که در سه دهه گذشته بیش از 50 کتاب در زمینه های ادبیات فارسی و عرفان تالیف و منتشر کرده است.

وی همچنین در 20 کنگره و همایش علمی ملی بیش از یکصد عنوان مقاله ارایه کرده است.

استاد پرویز اذکایی نیز از محققان و مولفان همدانی است که تا کنون 450 عنوان کتاب، مقاله و رساله چاپ و منتشر کرده است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما