وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 ساعت 09:50   |   کد مطلب: 14378
توهین به شورای نگهبان تا مستکبر خواندن منتقدان/تمسخر دستاورد های هسته ای تا زیر سوال بردن فتنه
صادق زیبا کلام سه شنبه 22 اردیبهشت ماه به دعوت انجمن اسلامی پزشکان همدان در دانشگاه علوم پزشکی همدان سخنرانی کرد.

به گزارش نافع، به نقل از صدای دانشجو، بعد از ظهر سه شنبه 22  اردیبهشت ماه مراسمی با حضور دکتر «صادق زیباکلام» در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار گردید.

گزارش خبرنگار ما از سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی از سخت گیری های شدید برگزار کنندگان مراسم خبر می دهد به نوعی که از ورود افراد ارزشی به سالن به بهانه نداشتن کارت دعوت ممانعت به عمل آمده است.

در این مراسم دانشجویان پلاکاردهایی با مضمون های " آزادی اندیشه یک طرفه نمی‌شه" خواستار برگزاری مناظره برای تنویر افکار عمومی"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "مرگ بر منافق"، "دلیل عدم انتشار فکت شیت؟"  در دست داشتند.

زیبا کلام در ابتدا  ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی همدان از آنان به خاطر در اختیار گذاشتن سالن و برپایی مراسم تشکر کرد.

افراد خاص تنها با 4 میلیون رای اجازه حرف زدن به دیگران نمی دهند

وی در ادامه سخنان خود که سیر مرتبی نداشت و از هر دری سخنی می گفت اظهار داشت انحصار نماز جمعه ها، رسانه ها و مساجد در اختیار افرادی خاص است، تریبون هایی که با پول ما و مالیات ما برپاست این افراد خاص تنها با 4 میلیون رای اجازه حرف زدن به دیگران نمی دهند و هیچ سهمی برای دیگران قائل نیستند.

مناظره را باید نلسون ماندلا درخواست بدهد نه شما مستبدین دیکتاتور

زیبا کلام در واکنش به شعار های دانشجویان مبنی بر یک طرفه بودن سخنانش و عدم منظره گفت: مناظره سیاسی را کسانی انجام می دهند که شهامت اخلاقی داشته باشند، مناظره را باید نلسون ماندلا درخواست بدهد نه شما مستبدین دیکتاتور که به آزادی اندیشه اعتقاد ندارید.

دلواپسان تابو شکنی کردند و  جلوی سیاست اصلی نظام که توافق ژنو بود ایستادند

زیبا کلام یادآور شد: یکی از انتقاداتی که به این دولت وارد می کنند این است که وقت و انرژی زیادی روی مسئله هسته ای گذاشته است، حرکت دلواپسان یک حرکت تاریخی بود که باعث شد گنبدی ترک بخورد چون بعد از انقلاب فقط یک نظر و یک دیدگاه و یک تفکر حکم فرما بوده و آن هم تفکر و دیگاه رسمی نظام و حاکمیت  بوده است، کسی قبل از این نمی توانست درباره مسائل هسته ای فکر و نظر و ایده ای مغایر نظرات نظام بدهد و  هیچ روزنامه ای به طور رسمی حق نداشت کلام و مقاله ای ضد نظر نظام چاپ کند اما دلواپسان تابو شکنی کردند و این بت را شکستند آن ها جلوی سیاست اصلی نظام که توافق ژنو بود ایستادند و صحبت کردند، ما هم جرات پیدا کردیم درباره سیاست های هسته ای دوره آقای احمدی نژاد صحبت کنیم و سیاست های هسته ای اصولگرایان از 84 تا 92 را که قبحش شکسته بود را نقد کنیم.

با دست آوردهای هسته ای چه گلی بر سرمان زده ایم

وی افزود: دست آوردهای هسته ای واقعا چه بوده است؟ بابت هزینه هنگفتی که خرج هسته ای شد ما به ازا آن چه به دست آمده و چه گلی بر سرمان زده ایم.

جماعت دلواپس جز امریکا ستیزی حرفی برای گفتن ندارند و این وضع دزد خانه ای است که درست کرده اند

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست هسته ای در دوره اصلاحات به این گونه بود که روند را کند کنند تا با دنیا مناقشه صورت نگیرد و درگیر نشوند اظهار داشت: در دوران احمدی نژاد  هسته ای ابزاری شد برای پیشبرد اهداف امریکا ستیزی، بیانیه لوزان فرش امریکا ستیزی را از زیر پای تجار  و کاسبان امریکا ستیزی بیرون کشیده است، لوزان پیش درآمد تنش زدایی با امریکاست، این جماعت دلواپس جز امریکا ستیزی حرفی برای گفتن ندارند و این وضع دزد خانه ای است که درست کرده اند.

آقای روحانی مهمترین پست کابینه که وزارت کشور است را به اصولگرایان سپرد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: آقای روحانی مهمترین پست کابینه که وزارت کشور است را به اصولگرایان سپرده اما مجلس اصولگرا خیلی با دولت یازدهم همراه نبوده است، بنابراین باید تلاش زیادی کنیم که مجلس پیش رو به سرنوشت مجالس هفتم، هشتم و نهم دچار نشود.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر در انتخابات پیش رو تقابل جبهه اصلاح طلبان با طرفداران دولت است.

داستان فتنه ابزاری برای ساکت کردن مخالفین شده است/ ما باید جلوی نظارت استصوابی و بی در و پیگر شورای نگهبان را بگیریم

زیباکلام اظهار کرد: به احتمال زیاد افراد مستقل و اصلاح طلب را شورای نگهبان به بهانه فتنه رد صلاحیت می کند، زنده نگه داشتن داستان فتنه توسط دلواپسان ابزاری برای ساکت کردن مخالفین شده است، آنان روایت و داستان سرایی فتنه را زنده نگه داشتند تا در انتخابات از آن استفاده کنند و نامزده های مستقل و اصلاح  طلب را رد صلاحیت کنند، بخشی از توان ما باید بر این  باشد که جلوی نظارت استصوابی و بی در و پیگر شورای نگهبان را بگیریم.

 نامزدهای رد صلاحیت شده همفکر اصولگرایان و شورای نگهبان نبوده اند

این استاد دانشگاه ادامه داد: طبق قانون دلایل رد صلاحیت را باید به فرد بگویند اما گزینه های زیادی داشتیم که شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت ها را نمی گفت چون رد صلاحیت ها در اکثر مواقع سیاسی است و به دلیل آن که نامزد رد صلاحیت شده همفکر اصولگرایان و شورای نگهبان نبوده است، ما نباید بگذاریم به سادگی شورای نگهبان نامزدهای طرفدار دولت و اصلاح طلب را مثل برگ خزان بریزد.

اگرحمایت های آقای هاشمی، آقای خاتمی و حمایت اصلاح طلبان نبود آقای روحانی رای نمی آورد

وی در ادامه گفت: ما باید اتحاد و انسجام داسته باشیم آن چیز که باعث پیروزی جریان اصلاح طلب در 24 خرداد 92 شد اتحاد جریان اصلاح طلب بود، اگرحمایت های آقای هاشمی، آقای خاتمی و حمایت اصلاح طلبان نبود آقای روحانی رای نمی آورد.

زیباکلام اظهار کرد: اگر اتحاد و انسجام بین نیروهای اصلاح طلب به وجود نیاید نمی توانیم در انتخابات موثر شویم.

 رفتار امروز دوستان دلواپس نشان داد تمام حرف های های احمد شهید چقدر دروغ است

زیباکلام در پایان تأکید کرد: نگذارید تنها صدای تندرو افراطی در دانشگاه حاکم باشد اجازه بدهید تشکل های دانشجویی اصلاح طلب در دانشگاه به وجود بیایند رفتار امروز این دوستان دلواپس نشان داد تمام حرف های های احمد شهید چقدر دروغ است.

در پایان مراسم حضار شعار هایی در حمایت از رئیس دولت اصلاحات و سران فتنه سر دادند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما