وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 20 ارديبهشت 1394 ساعت 10:21   |   کد مطلب: 14336
مهر تأیید شورای نگهبان بر طرح انتقال پایتخت کشور به استان های دیگر
رئیس کمیسیون شوراها و امور مجلس شورای اسلامی گفت: مهر تأیید شورای نگهبان بر طرح امکان‌سنجی انتقال پایتخت سیاسی ــ اداری کشور خورد و این طرح هفته آینده برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش نافع، امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه طرح انتقال پایتخت از یک سال و نیم گذشته در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، اظهار داشت: پس از اصلاحات انجام شده مهر تأیید شورای نگهبان بر طرح امکان‌سنجی انتقال پایتخت سیاسی ــ اداری کشور خورد.

وی افزود: تمرکززدایی، ساماندهی و انقال پایتخت سیاسی ــ اداری کشور یکی از کارهای بزرگی بود که در یک سال و نیم گذشته دنبال آن بودیم و خوشبختانه شورای نگهبان نیز طرح امکان‌سنجی این مسئله را تأیید کرد.

خجسته با بیان اینکه شورای نگهبان این طرح را مغایر با قانون اساسی کشور ندانست، گفت: هفته آینده این طرح برای اجرا به دولت ابلاغ می‎شود و دولت نیز موظف است نسبت به عملی کردن این مصوبه تیم اجرایی خود را تشکیل دهد.

وی با اعلام اینکه دولت 2 سال مهلت دارد تا طرح امکان‌سنجی انتقال پایتخت سیاسی ــ اداری کشور را اجرایی کند، تأکید کرد: البته ساماندهی و تمرکززدایی قید شده در این طرح از زمان ابلاغ طرح آغاز می‎شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور مجلس ‌در پاسخ به این سؤال "پیشنهاد شما برای انتقال پایتخت سیاسی ــ اداری کشور کدام استان‌ها هستند؟" گفت: استان‎های سمنان، همدان، خمین اراک و پرند از جمله پیشنهادهایی بوده که ارائه شده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما