وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 ساعت 10:57   |   کد مطلب: 14016
مسولین هنگام آلودگی هوا به موقع اطلاع رسانی کنند
عضو شوراي اسلامي شهر همدان با اشاره به ورود ریزگردها به استان گفت: مسولین باید در هنگام آلودگی هوا به موقع اطلاع رسانی کنند.

به گزارش نافع، محمد تبریزی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با بروز پدیده ریزگردها و نفوذ آن به مرزهای ایران در سنوات اخیر شاهد درگیری بسیاری از استانها با این پدیده بوده ایم که در ابتدا شهرهای مرزی سپس استانهای همجوار آنها و اکنون شهر های مرکزی و حتی تهران نیز مشمول آن شدند.

تبريزي اضافه كرد : از آنجايي كه علت اين پديده زيست محيطي خارج از مرزهاي كشورمان بوده و در بروز آن مسوولين ما نقشی نداشته اند بر اين اساس مردم بر اين امر واقف بوده و مسولیت تمامي آنرا برعهده مسوولين زيست محيطي كشورمان نمي گذارند.

 وي با اشاره به فوق العاده خطرناك بودن اثرات مستقيم اين ريزگردها بر سلامت تمامي افراد جامعه حتي حيوانات و نباتات، اظهار كرد: اثرات و آسيب پذيري اين آلودگي به طور خاص بر كودكان ، سالخوردگان و افرادي كه داراي بيماريهاي خاص هستند بسيار بالاست.

عضو شوراي اسلامي شهر همدان اظهار كرد: چنانچه مسوولين زيست محيطي، بهداشت، هواشناسي و متوليان امر از جمله فرمانداري ها به موقع نسبت به هشدار و نحوه چگونگي مقابله با ورود ريزگردها اقدام کنند اثرات زيان بار آن مي تواند كاهش يابد، به گونه اي كه بطور مثال مديران و مسوولين مدارس مي توانند از حضور دانش آموزان در حياط مدارس و يا شركت در برنامه هاي ورزشي جلوگيري نمايند و اینکه كارگران خدماتي و مامورين راهنمايي رانندگي و نظير آنها از ماسك استفاده نموده و همچنين مردم به غير از كارهاي ضروري از محل هاي دربسته خارج نشوند و يا اقدامات ديگري كه امكان پذير بوده، صورت پذيرد.

محمد تبريزي با اشاره به ورود ريزگردها به همدان در روزهاي 28 الي 30 فروردين ماه جاري اظهار كرد : اوج اين آلودگي در روز شنبه 29 فروردين بود كه متاسفانه شاهد اطلاع رساني ضعیف از طرف مسوولين و رسانه ها بوديم اين در حالي است كه شبكه خبر و ساير شبكه های سراسري صدا و سيما به طور مستمر و حتي به صورت زيرنويس اين وضعيت را هشدار داده اند اما اطلاع رساني آن در استان همدان کم رنگ بود.

تبريزي در پایان سخنانش افزود: از آنجايي كه اين مهم با سلامت شهروندان مرتبط بوده و در صورت عدم پيشگيري هزينه هاي زيادي را مي تواند به جامعه تحميل نمايد اميد است در آينده به اين معضل صرفاً به ديد يك پديده زيست محيطي نگريسته و فارغ از هرگونه مطلب ديگري در جهت كاهش اثرات آن اقدامات لازم انجام شود.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما