وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 08:15   |   کد مطلب: 13566
تقدیراز پیرغلامان حسینی همدان
طی مراسمی از پیرغلامان حسینی در محل حسینیه بیت‌العباس همدان تقدیر شد.

به گزارش نافع، در آخرین گردهمایی انجمن یادآوران عاشورا که در محل حسینیه بیت‌العباس همدان برگزار شد، از پیرغلامان حسینی تقدیر شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در این مراسم با بیان اینکه خادمان اهل بیت(ع) تلاش بسیاری کردند تا مردم با این خاندان مأنوس شوند، گفت: امروز تنها راه سعادت و خوشبختی بشر حرکت بر اساس محور قرآن و عترت است.

حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به اینکه هیئت‌های حسینی اثرات بسیاری در جامعه دارند، اظهار کرد: هیئت‌های حسینی با انجام کارهای عام‌المنفعه و برگزاری مراسم مذهبی در راه اهل بیت(ع) قدم برمی‌دارند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) تنها الگوی زنان نیست، افزود: حضرت صدیقه کبری در همه امور فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی الگوی جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه وجود مودت، عدالت و دوستی در جامعه مدیون قرآن و عترت است، تصریح کرد: اگر دنیای امور به دنبال تحقق عدالت اجتماعی هستیم، بر اساس الگوی رفتاری حضرت فاطمه(س) است.

وی با تأکید بر اینکه عید نوروز با ایام فاطمیه(س) منافاتی ندارد، ادامه داد: اگر خرافات راه یافته در عید نوروز را کنار بگذاریم، آنچه چون صله رحم، احترام به بزرگ‌ترها و کمک به مستمندان است باقی می‌ماند که همگی از اسلام نشأت گرفته است.

دشتکی خاطرنشان کرد: تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه فرصت مغتنمی است که سیره فاطمی را بیشتر در جامعه ترویج کرد چراکه هر چه در عید نوروز هست به سیره فاطمی برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه عید نوروز و فرهنگ فاطمی یکی است، گفت: هیئت‌ها در زمان فرا رسیدن عید به شناسایی مستمندان و کمک به آن‌ها می‌پردازند که از فرهنگ فاطمی نشأت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه عید فرصتی مغتنم برای جاری کردن فرهنگ فاطمی در زندگی مردم است، اظهار کرد: عید نوروز درس توحید بوده و به معنای ولنگاری نیست، چراکه ما از عید پاسخ سئوال‌های خود را درمی‌یابیم که خداوند چگونه طبیعت مرده را درباره حیات می‌بخشد.

وی با بیان اینکه اگر انسان‌ها به نیازمندان کمک کنیم، خداوند نیز دست ما را خواهد گرفت، افزود: حضرت فاطمه(س) با سایر بانوانی که در اسلام نام آن‌ها آمده قابل قیاس نیست به طوری که همه ویژگی‌های آنان تنها یک ویژگی حضرت فاطمه(س) است.

دشتکی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) در همه مسائل احساس مسئولیت می‌کردند، تصریح کرد: در یک زمان حضرت فاطمه(س) در منزل نشست و به تربیت فرزندان روی آورد و نتیجه آن امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شدند که هنوز هم به عنوان چراغ هدایت بشر مطرح هستند.

وی ادامه داد: ایشان در برهه‌ای از زمان نیز به مسائل سیاسی ورود پیدا کرده و ضمن دفاع از ولایت علیه اسلام سکولار و لائیک قیام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه اسلام سکولار دردی را دوا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: عبادتی که ثمری برای زندگی و اجتماع نداشته باشد فایده‌ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عبادت از اهداف آفرینش است اما عبادتی که به سایر مسائل هم بپردازد، گفت: حضرت فاطمه(س)با صبر و بردباری باعث شدند تا اسلام ناب و اسلام انقلابی پایدار بماند.

دشتکی با تأکید بر اینکه اسلام انقلابی با ولایت متصل است، اظهار کرد: در حال حاضر اسلام سکولار توسط برخی از کشورهای غربی و ترکیه ترویج می‌شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی فاطمی باید ترویج شود، افزود: سبک زندگی فاطمی به معنای ترجیح دادن منافع اجتماعی بر منافع فردی و همان سبکی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما