وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 14:15   |   کد مطلب: 13397
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر همدان:
اصلاح ساختار و سازمان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ضرورت دارد
اصلاح ساختار و سازمان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ضرورت دارد
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان گفت: اصلاح ساختار و سازمان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان با هدف تمرکززدایی و واگذاری اختیارات به مناطق و نواحی در حوزه اجرایی و تقویت جایگاه معاونت در سیاست گذاری و نظارت عالیه ضروری است.

به گزارش نافع، علي رضايي در جلسه كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا با بیان این مطلب افزود: اصلاح ساختار و سازمان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری و استفاده از ظرفیت مناطق و نواحی شهرداری در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نقش موثری را در تقویت مدیریت شهری دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری متولی اصلی حوزه های اجتماعی و فرهنگی است، اضافه کرد: معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شئرا باید از کارهای های اجرایی بپرهیزد چرا که عمده فعالیت آن باید نظارت عالیه و سیاستگذاری باشد.

رضایی با اشاره به سیاستگذاری دولت در تمرکز زدایی در کلان شهرهای کشور، اظهار کرد:واگذاری اختیارات از مراکز به پیرامون از جمله استانها به شهرستان  شهرها و از شهرداریها به مناطق و نواحی یکی از روندهای فعلی سیاست دولت و نظام است.

وی محدودیت منابع و اعتبارات را ازجمله مشکلات معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان برشمرد و اظهار کرد: با صلاح ساختار و سازمانی این معاونت بخش عمده ای از مشکلات حوزه اعتباری این معاونت حل می شود.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان با اشاره به افزایش روز افزون مشکلات اجتماعی در جامعه افزود: بر این اساس لازم است در این راستا یک معاونت و مدیریت توانمندی در شهرداری فعالیت داشته باشد.

رضایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حوزه فرهنگی اظهار کرد: استقرار مدیریت فرهنگی و اجتماعی در مناطق شهرداریدر کنار اینکه در رویکردهای معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری موثر است همچنین با این امر  این معاونت می تواند با فرصت بیشتری در سیاستگذاری و نظارت کارایی بهتری داشته باشد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان نیز با بیان گزارشی از اصلاح و ساختار پیشنهادی این  معاونت گفت: این پیشنهاد پس از بررسی فعالیت و ساختار و سازمان مراکز هفت استان و چهار کلان شهر کشور تدوین و به شورای اسلامی شهر همدان ارائه شد.

محمدرضا بیاناتی فعالیت و ورود شهرداری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری را بی بدیل دانست و افزود: مدیریت شهری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری نقش بسزایی را دارد.

لازم به ذکر است؛ پس از جلسه اعضای كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر به همراه معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان از 20 متری شهید مفتح به منظور بررسی برای ساخت سالن ورزشی در این منطقه بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما