وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 11:04   |   کد مطلب: 13387
اعزام 70 دانشجوی دختر تویسرکانی به مناطق عملیاتی جنوب
70 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه های آزاد و پیام نور شهرستان تویسرکان عازم مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور شدند.

به گزارش نافع، به نقل از رودآور، دانشجویان دختر دانشگاه های آزاد و پیام نور تویسرکان پس از قرائت زیارت عاشورا در جوار قبور مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان و بدرقه مسئولین به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

زائران راهیان نور، سفیران جهاد فرهنگی در دانشگاه ها باشند

«مجتبی بابایی» رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان در جمع دانشجویان اعزامی به راهیان نور گفت:ضای معنوی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و یادآوری جانفشانی رزمندگان آن دوران موجب تقویت روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل سوم و چهارم می شود.

وی راهیان نور را گسترش دهنده فرهنگ دفاع مقدس، گنجینه ارزشمند مقاومت، جهاد و ایثار و شهادت عنوان و اظهار کرد: تبیین جایگاه دفاع مقدس و شهدا در میان نسل جوان، خنثی کننده توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان با بيان اينكه شهداي ما كاري حسيني كرده اند خاطر نشان كرد: حالا نوبت ما كه كاري زينبي كنيم و نگذاريم زحمات و جانفشاني هاي آن عزيزان هدر برود و بايد با دفاع از آرمانهاي امام(ره) و شهداي هشت سال دفاع مقدس اين نظام و انقلاب را به سر منزل مقصود برسانيم.

بابایی با تأكيد بر اينكه كه وظيفه ما دانشگاهيان تلاش در عرصه علم و دانش است، گفت: البته اين به تنهايي كافي نيست و مهمتر از آن، اين است كه همه ما و بخصوص شما بسيجيان عزيز پس از مراجعه به دانشگاه جهاد فرهنگي نمائيد و علاوه بر سعي براي بهتر بودن بايد سعي کنید جامعه را نيز به سمت مطلوب حركت دهيد.

وی افزود:  نماد رشد فرهنگي در اين واحد اين است كه مسجد ما با حضور پرشور دانشجويان گرم شود و در زمينه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر پرتلاشگر از قبل حضور داشته باشيد.

بابایی خطاب به داشنجویان گفت: در این راستا شما وظیفه سنگینی پس از باگشت از مناطق عملیاتی دارید، چرا که شما با حضور در آن مناطق با شهدا اشنا شده اید و می توانید به خوبی سفیران جهاد فرهنگی در دانشگاه به ویژه در اقامه نماز جماعت در مسجد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشید.

وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی توجه به معنویت فردی باید همراه با توجه به توسعه معنویت اجتماعی هم باشد و نمی توان نسبت به جامعه بی تفاوت بود و در این راستا دانشجویانی که به راهیان نور اعزام می شوند، می توانند در انتقال فرهنگ های اصیل انقلاب، اسلامی و شهید و شهادت نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکانبا اشاره به اینکه تحصیل و تهذیب باید در کنار یکدگیر باشد، تأکید کرد: جهاد علمی و پیشرفت تحصیلی زمانی مدر جامعه مؤثر است که همراه به جهاد فرهنگی و توجه به معنویات نیز باشد.

مرتضی اردلان مسئول دفتر بسیج دانشجویی تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، اعزام نسل جوان به مناطق خاطره انگیز دفاع مقدس را سرمایه غنی فرهنگی دانست که موجب تعمیق ارتباط عاطفی نسل امروز با نسل حماسه، ایثار و شهادت می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان طی این سفر معنوی و در بازید از مناطق عملیاتی و جنگی در جنوب کشور با شهدای شاخص همان مناطق و رشادت های جوانان این سرزمین توسط راویان فتح آشنا می شوند، اظهار کرد: مهمترین سوغات برای کاروان های راهیان نور در زمان برگشت تحول روحی می باشد.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی تویسرکان تأکید کرد: هویت و حیات معنوی ما شهدا هستند و راهیان نور روحیه شهادت طلبی را در جامعه توسعه می بخشد.

به گزارش رودآور، دانشجویان با بدرقه مسئولين دانشگاه و سپاه ناحيه شهرستان به سوي مناطق عملياتي طلائيه، شلمچه، اروندکنار، فتح المبین و دهلاويه در جنوب ايران اعزام شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما