وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 19:17   |   کد مطلب: 13355
معاون عمراني استاندار همدان گفت: تخصیص اعتبار جهت تهیه نقشه بروز شهر همدان ضروری ترین کار مدیریت شهری است.

به گزارش نافع، محمود رضا عراقي در نشست مشترك مركز مطالعات و پژوهش هاي شورا و معاونت عمراني استانداري پيرامون تبديل عكس هاي هوايي همدان به نقشه هاي بروز سال 93 براي انجام طرح هاي زيربنايي شهر با بيان اين مطلب، افزود : داشتن نقشه بروز شهر همدان برای تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان از جمله شرکتهای خدمات رسان، اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن ، شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه، ثبت احوال و ... ضروری است چرا که با این اقدام این ارگانها نقشه بروزی از شهر خواهند داشت.

عراقی اضافه کرد: لازم است تمامی اطلاعات ملکی دستگاه های اجرایی مختلف بر روی نقشه مشترک ثبت شود و تبدیل به بانک اطلاعاتی جامع در شهرستان همدان گردد.

وي با اشاره به ضرورت بازنگري طرح هاي جامع و تفصيلي شهر همدان اضافه كرد : در اين راستا اولويت كار تهيه نقشه هاي بروز از شهر است كه بايد هر چه سريعتر انجام شود.

وي اضافه كرد : همچنين در تهيه طرح هاي جامع و تفصيلي شهر همدان ابتدا بايد طرح جامع تهيه شود.

معاون عمراني استاندار همدان با انتقاد از اينكه متاسفانه در كارهاي مطالعاتي و نرم افزاري كمتر هزينه شده است، افزود : اقدامات نرم افزاري و مطالعاتي نيازمند هزينه است و تخصیص اعتبار در اين زمينه بايد فرهنگ سازي شود. چرا كه صرفه جويي در امور اجرايي را به دنبال دارد.

محمود رضا عراقی بر داشتن خرد جمعي بين سازمانها و ادارات تاكيد كرد و گفت : سازمانها نبايد منفعل عمل كنند بايد با خرد جمعي تهديدها را به فرصت تبديل كرد.

عراقی داشتن مديريت واحد شهري را لازمه شهر همدان دانست و اظهاركرد : با ایجاد مديريت واحد شهري مي توان در هماهنگي در انجام امور ،پروژه ها و جلوگيري از هزينه هاي اضافي بسيار موثر عمل کرد.

عراقي با بيان اينكه در حال حاضر شوراي اسلامي شهر همدان امكانات لازم را براي مديريتی واحد ندارد، گفت: مديريت شهري از اهميت بالايي برخوردار بوده و و با توجه با افزايش روز افزون جمعیت شهر نشینی، دغدغه امروز ما جلوگیری حاشيه نشيني است چرا که یکی از مشکلات عمده شهر عدم امکان ارائه خدمات به این نقاط است.

وی تاکید کرد: شوراي اسلامي شهر در آينده بايد فرابخشي عمل كند و تصميم گيرنده همه سازمانها در امورشهري باشد

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما