وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 13:17   |   کد مطلب: 13279
استفاده از کارت بلیت الکترونیکی در سال جدید در ناوگان حمل ونقل عمومی شهر همدان‎
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان از اجرای طرح کیف پول و کارت بلیت الکترونیکی تا پایان سال جاری و فروردین ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش نافع، عباس صوفی با بیان اینکه قرارداد شهرداری با بانک شهر برای اجرای طرح کیف پول الکترونیکی و کارت بلیت اتوبوس منعقد شده است، اظهار داشت: نصب کیوسک ها در سطح شهر، نصب دستگاه AVL در کیوسک ها و همچنین دستگاه پورت الکترونیکی در اتوبوس ها در حال اجرا است و پس از پایان این اقدامات، طرح کیف پول الکترونیکی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15 کیوسک در سطح شهر همدان و در نقاط مختلف نصب شده و نصب دیگر کیوسک ها نیز تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه فروش کارت بلیت الکترونیکی نیز تا پایان سال جاری و یا فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که خدمات کیف پول الکترونیکی را به دیگر حوزه ها همچون سیستم تاکسیرانی و سایر خدمات شهری ارتقاء دهیم.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای فرهنگ سازی و تبلیغات گسترده استفاده از کارت بلیط و کیف پول الکترونیکی نیز در حال انجام است و به زودی در سطح شهر تبلیغات شروع خواهد شد.

صوفی از ارائه تخفیف به شهروندانی که از کیف پول الکترونیکی استفاده می کنند، خبر داد و افزود: خدماتی برای شهروندان در راستای اجرای طرح کیف پول الکترونیکی در نظر گرفته شده که با توجه به این موضوع فرهنگ سازی استفاده از سیستم الکترونیکی در خدمات شهری نیز انجام خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: با اجرای این طرح، تعرفه بلیت سازمان اتوبوسرانی شهر همدان تغییری نخواهد داشت و تغییر قیمت و تعرفه بلیت ها ارتباطی با اجرای طرح کارت بلیت الکترونیکی ندارد و تصمیم گیری برای تغییر قیمت بلیت در فرصتی دیگر انجام می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان از آمادگی سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای خدمات رسانی در ایام نوروز خبر داد و افزود: شیفت بندی اتوبوس ها و تاکسی ها در این ایام مشخص شده و بازرسی از عملکرد این دو حوزه در تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: قیمت بلیت اتوبوس ها و کرایه تاکسی ها در ایام نوروز تغییری نخواهد داشت و شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلفات در این زمینه، شکایت خود را با سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در میان بگذارند.

عباس صوفی از خریداری 20 دستگاه اتوبوس جدید در اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد 10 دستگاه تا پایان سال جاری و 10 دستگاه نیز در اوایل سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل شهر همدان خواهد شد.

وی یادآور شد: معاونت حمل و نقل و ترافیک اقداماتی شامل خط کشی سطح معابر، رنگ آمیزی جداول، نصب علائم ترافیکی، ایجاد تقاطع های جدید و نوسازی سیستم ترافیک را تا پایان سال جاری و سال آینده برای رفاه حال شهروندان انجام می دهد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما