وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 30 بهمن 1393 ساعت 11:54   |   کد مطلب: 13008
اقتصادمقاومتی دشمنان را در اجرای نقشه ها ناکام خواهد کرد
امام جمعه نهاوندبا اشاره به نقش آموزه های دینی در اقتصاد مقاومتی، افزود: تاکید بر عمل به آموزههای دینی در اقتصاد مقاومتی راهگشا و اثرگذار است و دشمنان را در اجرای نقشه ها ناکام خواهد کرد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هرچند عوامل و زمینه هایی که این بحث را در جامعه محقق کند بسیار است.

وی به آیات و روایاتی در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در آیات و روایات داریم که اگر زن و مرد مومن عمل صالح انجام دهند حیات طیبه خواهند شد که عمل صالح همان قناعت و پرهیز از اسراف و تجملگرایی است.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: با رعایت و اجرای صحیح این نکات حیات طیبه تحقق مییابد و شاهد تجلی اقتصاد مقاومتی در جامعه نیز خواهیم بود.

وی افزود: در زندگی ساده و به دور از تجملات فراهم کردن احتیاجات ضروری مهمترین مسئله است که کمترین هزینه را خواهد داشت و عمل به همین مهم نیز یکی از ارکان پیشبرد اقتصاد مقاومتی در زندگی روزمره است.

مغیثی در رابطه با تاثیر و بازتاب بیان این موضوع در اجتماعات مردمی ابراز داشت: ارزیابی این مسئله که طرح موضوع اقتصاد مقاومتی در اجتماعات مردمی و به خصوص در نماز جمعه در زندگی مردم چه تاثیراتی داشته، به سادگی امکانپذیر نیست اما از تمایل افراد به زندگی ساده و بدون تجملات میتوان تاثیرات آن را مشاهده کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وظیفه ما ارائه و تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی است و تاثیرگذاری آن بر اقشار مختلف متفاوت است که بستگی به نوع نگرش افراد دارد.

امام جمعه نهاوند بیان داشت: با وجود فشارها و تحریمهای دشمنان و ارزیابی وضعیت اقتصادی پس از این تحریمها در مجموع میتوان گفت مردم و مسئولان در راستای پیشبرد فرمایشات رهبری حرکت میکنند.

انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما