وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 19:46   |   کد مطلب: 13001
فرمانده سپاه مرکزقهاوند گفت:باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی، سپاه و بسیج وارد میدان شده و این آمادگی را از خود به نمایش گذاشته که نقش فعال و تاثیرگذاری را در این زمینه ایفا نماید.

به گزارش نافع،به نقل از پایگاه خبری جهاد پرس ، سرهنگ دوم پاسدار علی رجبی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امروزه اهمیت اقتصاد مقاومتی بر هیچ کسی پوشیده نیست و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی، "اقتصاد مقاومتی" را تنها راه ادامه روند پیشرفت ایران دانستند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج سپاه قهاوند بیان کرد: بر همین اساس و بر حسب تأکیدات مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی، سپاه و بسیج وارد میدان شده و این آمادگی را از خود به نمایش گذاشته  که نقش فعال و تاثیرگذاری را در این زمینه ایفا نماید.

وی اضافه کرد: برنامه های سپاه و بسیج در اقتصاد مقاومتی در سطح بخش قهاوند خود گویای پیشگام بودن بسیج در این عرصه است.

رجبی یکی از ویژگی های بارز طرح های اقتصاد مقاومتی را مردم محوری خواند که در آن مردم خود در عرصه اقتصاد کشور مشغول هستند.

وی بابیان استقبال مردم منطقه قهاوند از اجرای این طرح ها، به تولیدات محصولات اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم قهاوند  اشاره و در این باره گفت: در بسیاری از مناطق محروم و دور افتاده قهاوند  همچون خماجین و  قبچاق واقع در شهرستان قهاوند  شاهد تولید قارچ هستیم. 

سرهنگ دوم پاسدار علی رجبی  خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای اولین بار در سطح استان زعفران در قالب طرح اقتصاد مقاومتی تولید که نتیجه مناسبی را به همراه داشته است.

این مسئول گفت: با اجرای این طرح ها در حوزه اقتصاد مقاومتی در مجموع برای بیش از 200  نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاده شده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج سپاه قهاوند کل طرح های اجرا شده اقتصاد مقاومتی در سطح منطقه  50 مورد عنوان کرد که با استقبال خوب مردم بخش  مواجه شده است.

این مسئول بیان کرد: اجرای طرح های کوچک و زودبازده از جمله برنامه های شاخص سازمان بسیج سازندگی در زمینه محرومیت زدایی،‌ اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و به همین دلیل احداث کارگاه های پرورش قارچ،پرورش بلدرچین ، زنبور عسل ، قالی بافی کشت زعفران و پرورش مرغ بومی  به عنوان طرح هایی زودبازده و خانگی، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما