وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 00:13   |   کد مطلب: 12791
ورزش یکی از فروع دین و جزء واجبات است
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: مقام معظم رهبری امر به ورزش را امر به معروف دانستند و این بدان معناست که یکی از فروع دین و جزء واجبات است.

به گزارش نافع، عبدالحمید احمدی در آیین گرامیداشت دهه فجر در دفتر نماینده ولی فقیه در همدان اظهار کرد:وزارت ورزش و جوانان به دنبال تحقق این امر به معروف است، ادامه داد: باید برای تحقق این مسئله و نهادینه کردن این فرهنگ، شرایط ورزش کردن برای مردم فراهم شود.

معاون فرهنگی ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار پررنگی در حوزه فرهنگسازی برای نهادینه کردن ورزش در جامعه دارد چراکه وقتی دانش‌آموزان توجیه شوند، این فرآیند در جامعه رخ می‌دهد.

علت بالا بودن شمار طرح های بلاتکلیف و نیمه تمام حوزه ورزش متناسب نبودن شمار طرح ها با بودجه و اعتبارت پیش بینی شده برای آنها است.

وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته تکمیل این میزان طرح نیمه تمام حوزه ورزش 100 هزار میلیارد ریال اعتبار می خواهد.

وی ابراز امیدواری کرد با سوق دادن خیرین به سمت تکمیل طرح های ورزشی و ساختن اماکن و فضاهای ورزشی و استفاده از توان بخش خصوصی بتوان در راستای توسعه ورزش گام های موثری برداشت.

 

* دیدار با رهبری از خاطرات ارزشمند و به یادماندنی حوزه ورزش است

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران در یک فضای صمیمی، عاطفی و ایمانی در اول بهمن ماه خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند.

احمدی افزود: معظم له سفارشات گهربار و گرانبهایی برای جامعه ورزش داشتند که یکی از آنها توجه به امور اخلاقی و معنوی ورزشکاران بود.

وی اضافه کرد: ایشان تاکید کردند با توجه به اینکه قهرمانان ورزشی افرادی شاخص و مورد وثوق در بین مردم هستند باید به امور معنوی آنها بسیار توجه داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران نماینده یک ملت هستند بنابراین باید فضای ورزشی کشور توام با معنویت، اخلاق و فرهنگ باشد.

احمدی بیان کرد: به هیچ کس اجازه انجام تخلف در حوزه ورزش نمی دهیم حتی داشتن مقام قهرمانی نمی تواند مجوزی برای انجام حرکات خلاف ضابطه و قانون شود.

 

*ورزش همگانی مهجور واقع شده است

وی اظهار کرد: یکی از فرمایشات و خواسته های رهبری فرزانه انقلاب توجه به توسعه ورزش همگانی است تا شاهد سلامت همگانی باشیم.

وی با ذکر اینکه وضعیت ورزش همگانی در کشور مطلوب نیست بیان کرد: توجه به ورزش های قهرمانی منجر به غفلت از ورش های همگانی شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در خوشبینانه ترین حالت 15 درصد مردم ایران ورزش را در برنامه روزانه خود گنجانده اند در حالیکه این رقم در دیگر کشورها بالای 50 درصد است.

 

*50 درصد مردان و 60 درصد زنان اضافه وزن دارند

احمدی بیان کرد: یکی از راه های پیشگیری از بروز بیماری به منظور داشتن زندگی سالم و کسب سلامتی جسم گرایش به امر ورزش است.

وی افزود: 10 عامل مضر برای سلامتی بدن شناسایی شده که هشت مورد از این عوامل را می توان با ورزش و فعالیت های بدنی پیشگیری کرد.

وی اضافه کرد: شیوه غذایی مردم به واسطه گکرایش به سمت غذای آماده نامطلوب بوده و هر روز شاهد رشد قارچ گونه مصرف فست فودها هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان فشار خون و توده بدنی بالا را از امراض رژیم غذایی نامناسب و کم تحرکی برشمرد و گفت: 50 درصد مردان و 60 درصد زنان اضافه وزن دارند و چاقی به عنوان بیماری می تواند عامل خطر باشد.

احمدی اضافه کرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی است و بگونه ای که در چشم انداز 1404 بالای 40 درصد مردم ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما