وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 09:13   |   کد مطلب: 12774
معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی،
حتی 'شیمون پرز' نیز مدعی نیست ایران بمب اتم دارد
حتی 'شیمون پرز' نیز مدعی نیست ایران بمب اتم دارد
معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور گفت: تمامی کشورها مطمئن هستند که ایران بمب اتمی ندارد حتی 'شیمون پرز' نیز مدعی نیست ایران بمب اتم دارد.

به گزارش نافع، حسن قشقاوی در آیین گرامیداشت دهه فجر در دفتر نماینده ولی فقیه در همدان اظهار کرد:نحوه برخورد با ایران و رژیم غاصب را نشانه بی عدالتی و برخورد نابرابر جهان با موضوع هسته ای دانست و گفت: با جستجو در گوگل 20 میلیون خبر در مورد نطنز، فرودو و اراک نمایان می شود ولی حتی یکصد خبر هم در مورد دیمونای اسرائیل در فضای مجازی نیست.

تیم مذاکره کننده هسته ای محکم روی مواضع به حق ایستادند و بر مبنای خطوط نظام و دستور العمل شورای امنیت ملی جلو می روند.

وی تصریح کرد: طبق قطعنامه دقیق سازمان ملل از جمله قطعنامه 242، رژیم صهیونیستی متجاوز و جنایتکار جنگی است و رژیم غاصب عضو، ان پی تی (پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای ) نبوده و پروتکل الحاقی را نپذیرفته است.

وی با ذکر این که به گفته شیمون پرز، رژیم اسرائیل 200 بمب اتمی دارد، اضافه کرد: هیچ بازرسی از نیروگاه های هسته ای این رژیم جعلی بازدید نکرده و هیچ دوربین مدار بسته ای در آنجا نیست و عوامل رژیم جعلی صهیونیست در دو سال گذشته اقدام به خرید زیردریایی اتمی نیز کرده اند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی طبق قطعنامه 598 نه تنها جنایتکار جنگی نیست بلکه طبق نظر سازمان ملل قربانی جنگ، سلاح کشتار جمعی و سلاح شیمیایی است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ایران اسلامی ان پی تی را پذیرفته و به بازرسان اجازه حضور و بازرسی و نصب دوربین را داده است.

قشقاوی تصریح کرد: تمامی کشورها مطمئن هستند که ایران بمب اتمی ندارد حتی 'شیمون پرز' نیز مدعی نیست ایران بمب اتم دارد بلکه می گوید در آینده به سلاح کشتار جمعی دست می یابد.

وی با ذکر اینکه مذاکرات هسته ای دارای چهار ضلع است،گفت: ضلع اول آن اصل مذکرات است که رهبری فرمودند من مخالفتی نداریم و بر این اساس مذاکرات ادامه دارد.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه اظهار کرد: در مذاکرات باید در مورادی به شخصیت طرف مقابل توجه داشت و در جایی به کالای مورد معامله توجه داشت.

قشقاوی اضافه کرد: ماهیت مذاکرات هسته ای این است که چه می دهیم و چه می گیرم، چه امتیازاتی رد و بدل می شود و چگونه حفظ عزت نظامی می شود.

وی بیان کرد: ضلع دوم مذاکرات هسته ای توجه به خطوط قرمز هسته ای است چون این فناوری ماحصل خون شهدا، پایداری و مقاومت مردم و حمایت مردم از مردان هسته ای است.

معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: ضلع سوم مذاکرات این است که نتیجه ای در گشایش زندگی شود گرچه ما انتظار نداریم که دشمن مشکلات اقتصادی ما را حل کند.

قشقاوی با ذکر این که اقتصاد مقاومتی را نمی توان با حرف زدن محقق کرد، گفت: اقتصاد مقاومتی تکیه بر درون است و باید برای تحقق این امر بین تولید و مصرف ثروت تفکیک ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: مصرف ثروت و دنیا گرایی در فرهنگ دینی جامعه اسلامی مذموم و نکوهیده است، ولی تولید ثروت کاری بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: اگر سیستم بانکی تولید کنندگان را گرفتار کرده و ادارات دولتی نیز به جای توجه به بخش خصوصی به هم نان قرض بدهند ممکن نیست اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

وی گفت: پس از تحقق اقتصاد مقاومتی باید به اقتصاد بین المللی نیز توجه داشت بدین معنا که بعد از فروش نفت بتوان درآمد حاصل از آن را براحتی دریافت کرد نه این که 130 میلیارد دلار از درامد نفت بلوکه شود.

وی همچنین بیمه شدن کشتی ها و باز شدن ال سی را از دیگر جنبه های اقتصاد بین الملل دانست و این مقوله را در جذب سرمایه گذار موثر دانست.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه در ارتباط با دیپلماسی عمومی نیز بیان کرد: باید به دنیا مظلومیت و حقانیت انقلاب را گفت.

وی همچنین به تبیین تعارض مفهومی و معنایی با تعاریف غربی و استاندارد دوگانه و برخورد گزینشی دول غربی پرداخت و گفت: طبق آمار عفو بین المللی مجموع کشته شدگان نقض حقوق بشر در جهان البته با در نظر گرفتن اعدامی ها سه هزار نفر است.

قشقاوی افزود: مجموع کشته شدگان جنگ که پهباد آمریکایی یا هواپیما می زند در 12 سال اخیر بین 80 تا 100 هزار نفر بوده است.

وی اضافه کرد: ولی در معیار آنها برای سه هزار نفر کمپین راه می اندازند، تظاهرات جلوی سفارتخانه راه می اندازند، ده ها ' ان جی.او ' صد ها مقاله و صدها سایت اینترنتی راه می اندازند و برای 80 هزار کشته جنگ، شمار کمپین های ضد جنگ خیلی کم است.

وی تاکید کرد: چرا نقض جان انسان ها در جنگ را باید نادیده گرفت ولی اعدام یک قاچاقچی بخاطر حمل صدها کیلو مواد مخدر را باید مصداق نقض حقوق بشر دانست.

وی گفت: انقلاب اسلامی این مفاهیم را نشان داد و هم اینک این مفاهیم در حال ایجاد موج و بیداری است بگونه ای که روزی حرف هایمان تا چند کیلومتر بیشتر نمی رفت ولی الان در دانشگاه های جهان بحث می کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما