وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 09:32   |   کد مطلب: 12716
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان جنگل‌ها گفت: 14 میلیون هکتار جنگل طبیعی در سطح کشور وجود دارد که حدود دو میلیون هکتار آن در شمال کشور است.

به گزارش نافع به نقل از پایگاه خبری ملایری‌ها، مصطفی کیا کچوری  در جمع خبرنگاران با اشاره به وسعت جنگل‌های ایران اظهار کرد: 14 میلیون هکتار جنگل طبیعی در سطح کشور وجود دارد که حدود دو میلیون هکتار آن در شمال کشور است.

وی  با اشاره به کاشت 500 هزار هکتار جنگل دست کار در سطح کشور عنوان کرد: استان همدان از استان‌های پیشرو در توسعه فضاهای جنگلی و کاشت درخت‌های کنار جاده ای است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان جنگل‌های کشور با اشاره به مراتع سطح کشور بیان کرد: 84 میلیون هکتار مرتع در سطح کشور وجو دارد و مدیریت مراتع کشور در حال واگذاری این مراتع به مرتع داران خصوصی است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: با توجه به تمهیدات دولت اعتبارات سازمان جنگل‌ها افزایش یافته و در بحث آبخیزداری اعتبارات 102 درصد رشد و در بحث جنگل‌ها 50 درصد رشد و در بخث بیابان زدایی 50 درصد رشد داشته است.

کیا کچوری با اشاره به اقدامات استان همدان برای رشد جنگل‌ها عنوان کرد: استان همدان با توجه به قرار گیری در منطقه غرب کشور و در غالب سیانت از جنگل‌های زاگرس یکی از استان‌های پیشرو در بحث صیانت از جنگل‌ها را داراست و اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی افزود: استان همدان در بحث آبیخیزداری و کاهش اثرات خشکسالی نیز اقدامات مهمی انجام داده و از استان‌های موفق در ایجاد فضای سبز و جنگل کاری حاشیه جاده‌ها است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان جنگل‌های کشور گفت: جنگل کاری اقتصادی یکی از طرح‌هایی است که برای اولین بار در استان‌های منطقه زاگرس انجام شده است.

وی افزود: جنگل کاری اقتصادی طرحی است که با همکاری مردم و جوامع محلی آغاز شده و دارای نفع و اثرات آن در آینده برای مردم خواهیم بود.

کیا کچوری با اشاره به اثرات جنگل کاری اقتصادی عنوان کرد: این طرح باعث تقویت معیشت مردم و وابستگی آنان را به عرصه‌های مرتعی کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما