وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 13:24   |   کد مطلب: 12664
بهره برداری از سیستم جامع جی. آی. اس همدان در دهه فجر
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان از ثبت اطلاعات بیش از 150 هزار مشترک آب شهر همدان در سیستم جی آی اس خبر داد.

به گزارش نافع، حسین آذرتکین در حاشیه افتتاح سیستم جامع آب و فاضلاب (جی آی اس) شهر همدان اظهار کرد: این سیستم پس از چهار سال با موفقیت در شهر همدان اجرا شده است.وی با بیان اینکه در این سیستم اطلاعات بیش از 900 کیلومتر خط توزیع آب ثبت شده، افزود: یکی از بارزترین ویژگی‌های این سیستم، جامع بودن آن است.

وی کارکردهای عمده این سیستم را برشمرد و ابراز داشت: برآورد مساحت کاربری‌های مختلف، مشخص کردن ارتفاع املاک به منظور برنامه‌ریزی برای بهینه کردن فشار شبکه، شناسایی املاک فاقد انشعاب آب، شناسایی انشعابات غیرمجاز از مهمترین کارکردهای سیستم جی آی اس آب و فاضلاب همدان است.

حسین آذرتکین تصریح کرد: در حال حاضر این سیستم به صورت شبکه نرم‌افزاری با بیش از 10 کاربر در واحدهای مختلف امور آبفای شهر همدان شامل امور مشترکین، دفتر فنی، واحد حوادث، پلیس آب و واحد کنترل کیفیت با سطح دسترسی‌های مختلف در حال بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: علاوه بر برداشت و به روز کردن اطلاعات موجود، اضافه کردن انشعابات آب و فاضلاب و همچنین تحلیل‌های هیدرولیکی شبکه توزیع و انجام مدیریت فشار شبکه توزیع با کمک این سیستم در دستور کار است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان با بیان اینکه اطلاعات بیش از 150 هزار مشترک آب و فاضلاب در این سیستم وارد شده، ابراز داشت: خوشبختانه اطلاعات مشترکین شهرستان‌های استان نیز در این سیستم ثبت شده است.

معاون امور مشترکین شرکت آبفا نیز خاطرنشان کرد: این سیستم در برگیرنده تمام اطلاعات مکانی تأسیسات شرکت شامل شبکه توزیع آب، شبکه جمع‌آوری فاضلاب، مشترکین و سایر تأسیسات آبرسانی، خطوط انتقال،‌ لایه تراکم، حوادث، اتفاقات شبکه توزیع آب، لایه نمونه‌برداری کیفیت شبکه توزیع آب و ... است.

معاون درآمد و خدمات امور مشترکین آبفا بارزترین ویژگی این سیستم را جامع بودن آن برشمرد و گفت: این سیستم به نحوی است که کلیه اطلاعات تاسیسات شبکه توزیع آب، شبکه جمع آوری فاضلاب، مشترکین و سایر تاسیسات آبرسانی مانند چاه ها را داراست.

سعیدعبدالله زاده تصریح کرد: مشخص کردن ارتفاع املاک به منظور بهینه کردن فشار شبکه، شناسایی املاک فاقد انشعاب و برنامه ریزی جهت فروش انشعاب به آنها و شناسایی انشعابات غیر مجاز از کاربردهای این سیستم است.

این مقام مسئول افزود: از دیگر ویژگی های این سیستم اطلاع رسانی به مشترکین قبل از قطع آب مناطق آنها و انجام مدیریت فشار شبکه توزیع آب است.

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما