وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 09:22   |   کد مطلب: 12598
مبلغان، آسیب های اجتماعی را رصد کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: رصد فرهنگی و شناخت آسیب ها از توانمندی ها و ظرفیت های مردمی در سالم سازی فضای فرهنگی از جمله وظائف مبلغان است.

به گزارش نافع، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در نشست با ائمه جمعه استان با اشاره به رسالت سنگین حوزه های علمیه و روحانیت در ترویج فرهنگ غنی اسلامی و معارف دینی افزود: متأسفانه امروزه آسیب های زیادی جامعه اسلامی ما را تهدید می کند و دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی با تمام توان و نیرو درصدد ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی هستند و در این جهت از هیچ هجمه ای دریغ نمیکنند.

وی اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که با هوشیاری کامل و پیروی از مقام معظم رهبری در هر زمانی آماده مقابله با این تهاجمات همه جانبه باشیم.

امام جمعه همدان یکی از وظایف مهم ائمه جمعه را آسیب شناسی اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: باید ضمن رصد فرهنگی و شناخت آسیب ها از توانمندی ها و ظرفیت های مردمی درسالم سازی فضای فرهنگی استفاده شود.

آیت الله محمدی به آسیب هایی از جمله بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق و تک فرزندی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام به ازدواج و با توجه به افزایش میانگین سنی جامعه و خطراتی که از این آسیب ها خانواده ها و جامعه را تهدید می کند، نیاز است که فکر اساسی در این زمینه انجام شود که یکی از راهکارها انجام کار تبلیغی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای بزرگ از داشتن روحانی محروم هستند از روحانیون حوزه های علمیه قم خواست با احساس تکلیف و وظیفه نسبت به تبلیغ در جهت پاسخگویی به نیاز این بخش از جامعه گام بردارند.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما