وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 22:24   |   کد مطلب: 12562
اقتتاح فاز نخست اردوگاه شهید باکری همدان تا پایان امسال
معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور سبب افزایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، گفت: امیدواریم فاز نخست اردوگاه و زائرسرای شهید باکری تا پایان امسال افتتاح شود.

به گزارش نافع، محمد ابراهیم الهی تبار ظهر امروز در ستاد راهیان نور استان همدان با اشاره به اینکه باید تعریف صحیحی از نشاط داشته باشیم، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور سبب ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی در زائران می‌شود.

الهی تبار با بیان اینکه بها دادن به موضوع راهیان نور سبب افزایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، بیان کرد: این اردوها مصداق برنامه‌هایی است که می توان نشاط اجتماعی را در آن به جریان انداخت.

وی افزود: در واقع دفاع مقدس بخشی از هویت ما ایرانیان است و خاطرات آن سال ها باید به خوبی حفظ شود و در این اردوها فضایی ایجاد شود تا غرور و افتخار در وجود جوانان نسل حاضر ایجاد شود.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه در اردوهای راهیان نور باید درس واقعیت‌های دوران دفاع مقدس را برای نسل هایی که در این زمان حضور نداشتند توصیف کرد، بیان کرد: همدان در حوزه کمیت اردوها به خوبی عمل کرده است و نیاز است تا در حوزه کیفیت بخشی به اردوها در فعالیت‌های فرهنگی، سفرهای معنوی و غیره فعال شد.

 معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان گفت: در سفری که سال گذشته به همراه دستگاه‌های اجرایی به مناطق عملیایت جنوب انجام گرفت، هریک از نهادها بخشی از کار ساخت اردوگاه شهید باکری اهواز را بر عهده گرفتند و امیدواریم در راستای اسکان زائران اردوهای راهیان نور فاز نخست این اردوگاه امسال به بهره برداری برسد.

الهی تبار تصریح کرد: صدا و سیما در حوزه مستند سازی بهتر از قبل وارد عمل شود و نسبت به اطلاع رسانی از این اردوها اقدام کند.

رئیس آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: استان همدان در اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

عبدالرضا فولادوند سالانه 20 هزار سهمیه دانش آموزی از استان همدان به اردوهای راهیان نور تخصیص می‌یابدو از سهمیه امسال نیز تا کنون 15 هزار نفر اعزام شده اند.

فولادوند بیان کرد: سعی داریم تا امسال 10 درصد بیشتر از سهمیه اعزام داشته باشیم و تنها مشکل در این زمینه کمبود سهمیه دانش آموزان دختر است.

وی افزود: به طوری که از تعداد کل سهمیه ها 15 هزار نفر به پسران و تنها پنج هزار نفر به دختران اختصاص دارد.

فولادوند اظهار داشت: از زمانی که اعزام ها به سمت مناطق غرب کشور بیشتر شده است با توجه به کاهش مدت سفرها کیفیت آنها نیز کاهش پیدا کرده که امیدواریم سال آینده کیفیت‌بخشی به اردوهای راهیان نور غرب کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما