وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 20:00   |   کد مطلب: 12488
همدان یکی از استان های مبتلابه خشک سالی است
مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: در چند سال اخیر خشکسالی و سونامی نیز به بلایای طبیعی ایران افزوده شد که استان همدان نیز جز استان‌های مبتلا‌به است.

به گزارش نافع، علیمردان طالبی امروز در نشست تخصصی ریزگردها و اثرات آن بر محیط و زیست و راهکارهای قابله با آن با اشاره به اینکه کشور ما در گذشته دارای 32 بلایای طبیعی بود، اظهار داشت: در چند سال اخیر خشکسالی و سونامی نیز به بلایای طبیعی ایران افزوده شد که استان همدان نیز جز استان‌های مبتلا‌به است.

طالبی با اشاره به اینکه به موضوع ریزگردها به خوبی پرداخته نمی‌شود، بیان کرد: شناسایی عوامل تشدید کننده ریزگردها، هشدارهای به موقع به شهروندان، برنامه‌ریزان و کارشناسان کمک موثری به کاهش اثرات محیط زیست دارد.

وی افزود: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های تخصصی استانی و ملی بر ارائه راهکارهای مناسب بسیار تاثیرگذار است و امیدواریم این نشست با خروجی مثبتی همراه باشد.

طالبی بیان کرد: میزان ریزگردها در استان همدان کاهش چشمگیری داشت و استان همدان در سال 93 تنها سه روز در مرز هشدار قرار داشت.

مدیرکل بحران استانداری همدان اظهار داشت: در سال 90 استان همدان 64 روز میزان بالای استاندارد، 47 روز هشدار‌، 4 روز اضطرار و 13 روز در بحران به سر برد و در سال 91 نیز 34 روز هشدار و دو روز بحران را تجربه کرد.

وی افزود: در سال 88 استان همدان 12 روز در حالت بحران، 6 روز اضطرار و 4 روز به مرز هشدار رسید و در سال 89 نیز  34 روز در حد هشدار، 2 روز اضطرار و 5 روز نیز در بحران به سر برد.

طالبی اظهار کرد: ارائه راهکارهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت توسط دانشگاهیان و اساتید در مباحث زیست محیطی بسیار اثر گذار بوده و باید به این موضوع توجه ویژه شود و دانشگاهیان و اساتید نیز راهکارهای علمی و اجرایی ارائه دهند.

وی گفت: بلایا به دو دسته طبیعی و انسان ساز تقسیم می‌شوند که حوادث طبیعی شامل حوادث ناگهانی و تدریجی هستند و خشکسالی جزو حوادث تدریجی بوده که به تدریج اثرات مخرب بر جای می‌گذارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما