وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 6 بهمن 1393 ساعت 21:19   |   کد مطلب: 12418
ترویج فرهنگ ناپسند اسراف در آیین های مختلف یکی از مشکلات جامعه است
فرماندار رزن ترویج فرهنگ ناپسند اسراف در آیین های مختلف از جمله مشکلات جامعه دانست و گفت: به دلیل عدم آگاهی و نبود فرهنگ سازی لازم در برخی از مراسم ها هزینه های گزافی پرداخت می شود.

به گزارش نافع، فتحعلی حسینی  در نشست شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: در شهرستان رزن با اقدامات صورت گرفته در مرکز شهرستان و همچنین بسیاری از روستاها سهم قابل توجهی از هزینه های این مراسم ها با رضایت خانواده ها صرف امور خیریه و خداپسدانه می شود.

وی همچنین از پوشش 100 درصدی گازرسانی این شهرستان خبر داد و گفت: تنها پنج روستا با تعداد خانوار اندک از نعمت گاز بی بهره بوده اند که در سفر اخیر استاندار به شهرستان رزن، اعتبار کافی برای گازرسانی به این روستاها نیز تامین شده است.

فرماندار رزن از بهره برداری 60 طرح عمرانی با 183 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان رزن در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: مسوولان و مدیران اداره ها در پی انعکاس واقعی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه عملکرد اداره متبوع خود در ایام دهه فجر باشند.

حسینی افزود: با اطلاع رسانی دقیق، مردم باید در جریان پیشرفت واقعی و روند رو به رشد کشور قرار گیرند که انعکاس این خدمات صورت گرفته و رشد روز افزون موجود در عرصه های مختلف ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی مردم را به دنبال دارد.

وی رشد حوزه های علم و فن آوری را در چهار سال اخیر در شهرستان مثبت و قابل توجه عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر سهم دانش آموزان این شهرستان در قبولی کنکور سراسری دانشگاه ها به گونه ای بوده است که همواره رتبه نخست استان را کسب کرده است.

حسینی افزود: این شهرستان با مقاوم سازی 21 هزار واحد مسکونی از مجموع 31 هزار واحد مسکونی موجود، رتبه نخست را از نظر مقاوم سازی در کشور دارا است.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن رتبه نخست در اعطای هزینه های مراسم ختم به منظور صرف در امور خیریه را دارا است افزود: با اطلاع رسانی کامل می توان رزن را به عنوان شهرستانی که در این امر خداپسندانه پیش قدم است در کشور معرفی کرد.

شهرستان رزن 31 هزار واحد مسکونی دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما