وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 29 دى 1393 ساعت 21:30   |   کد مطلب: 12268
 سومین دوره جُنگ فجر در ملایر برگزار می‌شود
سرپرست گروه هنری باران با اشاره به برگزاری سومین دوره برگزاری جُنگ فجر در ملایر گفت: افتتاحیه این مراسم ۱۲ بهمن برگزار و با برگزاری برنامه‌ها در چندین بخش به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

به گزارش نافع، محمد قاسمی ظهر امروز در نشست خبری برگزاری مراسم جنگ فجر به مناسبت ایام دهه فجر، اظهار داشت: امسال سومین سالی است که جنگ فجر در ملایر برگزار می‌شود که به مدت 20 روز از 12 بهمن تا 1 اسفندماه ادامه دارد.

 وی افزود: در دو سال گذشته هر ساله بالغ بر سی هزار تماشاگر از این برنامه دیدن کرده‌اند که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از 40 هزار تماشاگر از این جنگ دیدن کنند.

قاسمی تاکید کرد: 12 بهمن ماه ساعت 4 و نیم بعداز ظهر شب چراغ و افتتاحیه این برنامه است که با حضور مسئولین برگزار می‌شود تا چراغ تئاتر در شهر برای بیست روز روشن بماند.

 وی افزود: به‌ جز پنج‌شنبه و جمعه‌ها هر روز از 8 صبح تا 9 شب این جنگ در 8 سانس برنامه اجرا می‌کند که برنامه‌ها شامل بخش‌های نمایش، موسیقی، شعبده، تقلید صدا و مسابقه است.

وی همچنین اعلام کرد: سانس صبح مختص کودکان و نوجوانان، مدارس و دانش‌آموزان و بعد ازظهر نیز ویژه بزرگسالان، عموم مردم و ادارات است، ضمن اینکه سانس‌های خصوصی نیز برای ادارات در نظر گرفته‌ شده است.

قاسمی افزود: تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن جنگ با استفاده از هنرمندان بومی شهرستان انجام می‌دهیم.

مسئول انجمن نمایش شهرستان با گلایه از ورود هنرمندان غیربومی در این ایام تاکید کرد: ظرفیت‌های هنری بسیار خوبی در ملایر وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

 وی افزود: در حال حاضر تئاتر شهرستان ملایر در دنیا مطرح است و باید به هنرمندان بومی این شهرستان بیشتر توجه شود.

استفاده از هنرمندان غیربومی در جنگ به هنرمندان بومی ضربه می‌زند

 قاسمی اظهار داشت: به عنوان مسئول انجمن نمایش ملایر و به نیابت از جامعه هنری ملایر دعوت از هنرمندان غیربومی را برای اجرای چنین برنامه‌هایی ضربه به روحیه هنرمندان شهر می‌دانم.

 وی افزود: در برهه‌هایی مانند دهه فجر که برای ما جشنی ملی است باید این فرصت را در اختیار هنرمندان بومی شهرستان قرار دهیم تا بعد از یک سال کار کردن در این برنامه‌ها هنر خود را عرضه کنند.

 قاسمی از ارائه آموزش‌های شهروندی و اجتماعی در این جنگ به زبان طنز خبر داد و گفت: می‌توان به جای هزینه برای دعوت از گروه‌های غیربومی اعتبارات را برای حمایت از هنرمندان شهر صرف کرد.

 وی با بیان اینکه قیمت بلیط جنگ فجر برای مدارس دو هزار تومان و برای عموم چهار تا پنج هزار تومان و برای ادارت نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در روزهای افتتاحیه، اختتامیه و همچنین در روز پیروزی انقلاب اسلامی برنامه نور افشانی نیز در بیرون از سالن اداره ارشاد برگزار می‌شود.

 قاسمی افزود: در هر سانس شش جایزه و در پایان جنگ نیز هدیه‌ای نفیس براساس قرعه‌کشی شماره بلیط‌ها به تماشاگران این برنامه اهدا می‌شود.

حضور 4 نمایش از ملایر در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر

وی با اشاره به حضور چهار نمایش از ملایر در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر گفت: حضور این گروه‌ها یک موفقیت بزرگ برای شهرستان و جامعه هنری ملایر است.

قاسمی ضمن تشکر از مسئولان به ویژه فرماندار و شهرداری خواستار پیگیری بیشتر در مورد در اختیار قرار دادن سازه برای تبلیغات هر چه بهتر این برنامه شد.

سرپرست گروه هنری سپید و سیاه ملایر نیز گفت: هنر نمایش و تئاتر از دید خیلی از مسئولان مهجور مانده است.

منبع:تسنیم

 انتهای پیام/ح

دیدگاه شما