وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 23 دى 1393 ساعت 13:46   |   کد مطلب: 12122
حضور پررنگ تاکسیرانان شهر همدان در کشیک صبحگاهی طرح زمستانه‎
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان گفت : طرح زمستانه کشیک صبحگاهی از 15 آذر ماه شروع شده وتا اواخر اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش نافع، مهرداد خورشیدوند با اشاره به ثبت ساعات حضور رانندگان تاکسی‌های خطی و گردشی در این طرح افزود: رانندگان تاکسی‌های خطی باید در ابتدا و انتهای خطوط توسط مسئولین خطوط در ساعت 06:45 دقیقه ساعت‌زنی داشته باشند.

وی از معرفی 108 نفر از تاکسیرانان شهر همدان به علت عدم حضور در کشیک زمستانی به کمیته انضباطی خبر داد. گفت:108 نفر از تاکسیرانان شهر همدان به علت عدم حضور در کشیک زمستانی به کمیته انضباطی سازمان معرفی شدند که این تعداد نسبت به کل تاکسی های فعال ناچیز بوده و محسوس نیست.

سرپرست سازمان تاکسیرانی همدان از وجود 2 هزار و 100 دستگاه تاکسی خطی در شهر خبر داد و افزود: 70 خط تاکسی در شهر همدان برای ارائه خدمات به همشهریان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک‌هزار و 81دستگاه خودرو به صورت گردشی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنها موظف هستند در ساعت 06:45 در جلو سازمان حضور یافته تا ثبت ساعات شروع به فعالیت آنها توسط بازرسان سازمان صورت گیرد.

خورشیدوند با اشاره به کدبندی خودروهای گردشی، افزود: خوردهایی با کدهای 11 هزار و 111 تا 11 هزار و 999 روزهای شنبه و یکشنبه باید اعلام حضور ‌کنند.

وی اضافه کرد: خودروهایی با کد 12 هزار و 111 تا 12 هزار 999 نیز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و کدهای 14 هزار و 111 تا 17 هزار و 999 نیز روزهای چهارشنبه و پنج شنبه اعلام حضور می‌کنند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی همدان با اشاره به آیین‌نامه ابلاغی به رانندگان نسبت به حضور به موقع آنها برای انجام وظیفه در شهر گفت: عدم حضور رانندگان در شیفت صبحگاهی تخلف محسوب شده و فرد خاطی ضمن معرفی او به کمیته انضباطی و درج تخلف در پرونده انضباطی، پرداخت جریمه به ازای هر روز 25 هزار تومان اعمال می‌شود.

وی افزود: در صورت غیبت مکرر رانندگان کارت شهری آنها ضبط شده و به هیئت انضباطی معرفی خواهند شد.خورشیدوند یادآور شد: خودروهایی که جلو درب منازل و در پارکینگ ادارات توقف کرده‌اند و رانندگان آنها نسبت به اعلام ساعت حضور سر باز می‌زنند نیز با جرثقیل به پارکینگ هدایت می‌شوند.

وی از اضافه شدن 200 دستگاه تاکسی از حاشیه‌های شهر به نقاط پیک ترافیکی شهر خبر داد و افزود: به 200 دستگاه تاکسی نیز از حواشی شهر که مسافرپذیری کمتری داشته‌اند مجوز حضور در مناطق پرازدحام مسافر را در فصل زمستان داده‌ایم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی همدان افزود: این خودروها در ساعت پیک ترافیک به ویژه هنگام غروب که مسیر رفت و برگشت تاکسی‌ها کند شده به کار گرفته می‌شوند.

خورشیدوند با توصیه به همشهریان از کاهش تردد غیر ضروری در شهر با تاکسی‌ها به هنگام بارش برف، افزود: به دلیل افزایش تقاضای مسافران به تاکسی‌ها در فصل زمستان، امیدواریم مدیریت سفر با توجه به عرضه مشخص تاکسی از سوی همشهریان گرامی رعایت شود.

خورشیدوند در پایان افزود: از آنجا که تاکسی‌ها به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی به شمار می‌آیند به مسافران توصیه می‌شود از گرفتن تاکسی‌های دربست صرف نظر کرده و به جای آنها از تاکسی‌های بی‌سیم  1828-1833-1844-1820 (تاکسی بانوان)استفاده کنند تا تاکسی ها ی دربستی از خطوط خود خارج نشوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما