وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 17 دى 1393 ساعت 07:14   |   کد مطلب: 12060
موزه آموزش غرب کشور در همدان راه‌اندازی می‌شود
همدان نخستین استان در کشور است که دارای مجلس مشورتی معلمان بوده و فرصت اظهارنظر، پیشنهاد و اظهار عقیده را برای معلمان فراهم آورده است.

به گزارش نافع، مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان این مطلب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: درآمدزایی، یکی از راهکار‌های کمک به وضعیت آموزش و پرورش است و برای درآمدزایی به دنبال ایجاد منابعی در کنار مدارس هستیم تا هزینه‌های مالی مدارس را به نحوی جبران کنیم.

عبدالرضا فولادوند با اشاره به ایجاد موزه در غرب کشور اظهار داشت: به کمک اداره کتابخانه‌ها و اداره اسناد ملی به دنبال ایجاد موزه در ارتباط با آموزش در غرب کشور بوده و بنیاد بوعلی نیز اعلام آمادگی کرده و استانداری نیز مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده است.

وی با اشاره به وجود 26 مدرسه قرآنی در سطح استان بیان کرد: باید تلاش کنیم تا نمازخوان تربیت کرده و به دنبال تقویت برنامه‌های مدارس قرآنی هستیم.

فولادوند از پرداخت نشدن اضافه تدریس معلمان در پاییز امسال خبر داد و اضافه کرد: مبلغ اضافه تدریس پاییز تاکنون به فرهنگیان پرداخت نشده و همچنین هزینه‌های فوت و ازدواجی نیز داشتیم که موفق به پرداخت آن نشده‌ایم.

وی با اشاره به تجهیز هزار و 300 کلاس در همدان به سیستم گرمایشی استاندارد، افزود: نزدیک به هزار کلاس برنامه استانداردسازی سیستم گرمایشی آغاز شد و 300 کلاس باقی مانده که اعتبار استانداردسازی سیستم گرمایشی از محل عوارض پرداخت هزینه گاز تأمین می‌شود.

فولادوند با اشاره به استخدام‌های غیر قانونی در گذشته بیان داشت: در گذشته استخدام‌هایی صورت گرفته که در آن تشریفات قانونی رعایت نشده و اطلاعی از هدف مسئولان در این زمینه نداریم، اما این موضوع در دستگاه قضایی درحال پیگیری است.

 

وی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی در اختیار آموزش و پرورش نیست، خاطرنشان کرد: بیشتر اعتبار آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارمندان می‌شود.

فولادوند یادآور شد: رفع مشکل معیشت فرهنگیان به تنهایی به دست وزیر آموزش و پرورش حل نمی‌شود، بلکه در این امر در طی مصوبه‌ها و قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، باید وضعیت معیشتی معلمان را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای حل مشکل و ارائه پیشنهاد برای وضعیت معیشت فرهنگیان، بیان داشت: در استان کارگروهی تشکیل دادیم تا به دنبال راهکار‌هایی برای رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه 97 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارمندان می‌شود به طور مشخص 3 درصد از اعتبار باقی مانده به دیگر کار‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

فولادوند عنوان داشت: تمامی کارمندان دولت در دستگاه‌ها و اداره‌ها علاوه بر حقوق، مزایای دیگری می‌گیرند، اما فرهنگیان به جز حقوق هیچ نوع مزایای دیگری را دریافت نمی‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در همدان نیز گفت: یادواره شهدای دانش‌آموز مانند گذشته که فقط خانواده‌های شهدا را دعوت می‌کردیم نیست و به دنبال دعوت دانش‌آموزان در سالن 3 هزار نفری هستیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما