وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 11 دى 1393 ساعت 10:00   |   کد مطلب: 11939
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان، از ایجاد بانک اطلاعات ژنتیکی خانواده های معظم شهدای مفقودالاثر این شهرستان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از رودآور ، هنوز شهر، خیابان، کوچه، محله بوی پسرشان را می دهد، هنوز قرآن، دفتر مشق و ... پسرشان دل های صبور آنان را به فکر فرو می برد، هنوز چشمانی با دیدن عکس های فرزندش آرام می گرید، هنوز منتظرند.

صدای زنگ می آید، قلب هایشان به تپش می افتد، شهیدشان را آورده اند، نه این بار نه، می گویند ان شاءالله می آیند.

بی تردید عزت، اقتدار و سربلندی کنونی ایران اسلامی مدیون خون های پاک ریخته شده شهدا و مهمتر صبوری خانواده های آنان است.

اما صبوری خانواده معظم شهدایی که مفقودالاثر هستند بسی دشوار است، دشوارتر اینکه برخی بیرحمانه می گویند: آن‌ها دیگر فراموش شده‌اند و خانواده‌ها با این موضوع کنار آمده‌اند، موضوع را رها کنید، مگر می شود اشک هایی که هنوز آرام می گرید تا دشمن شاد نشود را ندید، مگر می شود داغ دل پدر و چشم انتظاری مادر شهیدی را دید و هیچ نگفت.

این روزها که سال‌ها از دفاع مقدس گذشته است، اغلب مردم تا نامی از تشییع شهدا برده می‌شود، ناخودآگاه به یاد مردان دلاور تفحص می‌افتند و در ذهن‌هایشان رمل و خاک‌های تفتیده جنوب و کوه‌های غرب را یادآور می‌شوند.

در کنار تشییع شهدا، بسیار پیش آمده که مدتی پس از تدفین «شهید گمنام»، گفته شده که هویت این شهید شناسایی شده و پس از آن نام و مشخصات او بر روی سنگی که تاکنون بی‌نام و نشان بود حک می‌شود.

این اقدام با ایجاد بانک اطلاعات ژنتیکی خانواده معظم شهدا فراهم شده است.

ایجاد بانک اطلاعات ژنتیکی برای خانواده های شهدای مفقودالاثر

در همین راستا سپاه ناحیه تویسرکان با همکاری بنیاد شهید اقدام به ایجاد بانک اطلاعت ژنتیکی خانواده معظم شهدای مفقودالاثر  این شهرستان کرده است.

سعید سعیدی فرمانده سپاه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور ، به سخنان مقام معظم رهبری درباره خانواده شهدای مفقودالاثر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری درباره خانواده شهدای مفقودالاثر می فرمایند: " چقدر سخت است یک خانواده‌ای مفقودالاثر داشته باشد، خانواده‌ای که نمی‌دانند جوانشان زنده است یا نه، هر لحظه‌ای برای آنها مثل شب عملیات است. "

وی اظهار کرد: شهرستان تویسرکان 35 شهید مفقودالاثر دارد که از این میان اقوام درجه یک، یکی از خانواده  شهدا فوت شده، سه خانواده دیگر در ماه های قبل اقدام به تشکیل بانک اطلاعات ژنیکی کرده اند و امروز 31 خانواده شهید برای نمونه گیری خون در این مکان جمع شدند.

فرمانده سپاه تویسرکان با قدردانی از مسئولان بنیاد شهید شهرستان، از وجود سه اکیپ فعال برای نمونه گیری خون خانواده های شهدای مفقودالاثر در تویسرکان خبر داد و افزود: برخی پدر و مادران خانواده های شهدا به علت کهولت سن نمی توانند به این مرکز بیایند به همین دلیل یک اکیپ سیار اقدامات لازم برای نمونه گیری را انجام می دهد.

ایجاد بانک اطلاعات ژنتیکی برای بیش از 80 درصد خانواده شهدای مفقودالاثر استان همدان

جعفر نرگسی مسئول اسبق معاونت ایثارگران سپاه انصارالحسین استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار ررودآور ، گفت: در شهرستان های نهاوند38، ملایر40، اسدآباد39، بهار30، رزن34، تویسرکان 35 و همدان 180 شهید مفقودالاثر است که تاکنون از بیش از 80 درصد خانواده های شهدای مفقودالاثر استان نمونه گیری خون برای ایجاد بانک اطلاعاتی ژنتیکی انجام شده است.

وی افزود: برای ایجاد بانک اظلاعت ژنتیکی دقیقتر از هر خانواده شهید سه نفر برای نمونه گیری دعوت می شود و نمونه های گرفته شده بلافاصله با امکانات و تجهیزات ویژه به تهران انتقال داده می شود.

امید آنکه به فضل خدا این چشم به راه آمدن ها به اتمام رسد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما