وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 8 دى 1393 ساعت 11:44   |   کد مطلب: 11873
بدهی بزرگ دولت به شهرداری همدان
رئیس شورای شهر همدان با اشاره به بدهی ۴ میلیارد تومانی دولت به شهرداری همدان بابت بافت فرسوده گفت: ارائه تخفیف در پروانه ساختمانی بافت فرسوده در همدان متوقف شده است.

به گزارش نافع علی اکبر نظری اظهار داشت: شهرداری همدان در زمینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در همدان کمک‌های لازم را انجام داده و مشوق‌هایی در این زمینه نیز ارائه داده است.

وی افزود: دولت بابت تخفیفاتی که شهرداری همدان در صدور پروانه ساختمانی بافت فرسوده به مردم داده 4 میلیارد تومان به شهرداری همدان بدهکار است.

نظری عنوان کرد: وقتی دولت در زمینه بهسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر همدان وارد نشود شهرداری نمی‌تواند کار خاصی در این زمینه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی سالانه 10 درصد از بافت فرسوده در برنامه پنجم مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: دولت برای اجرایی کردن اسناد بالادستی باید به میدان بیاید در غیر اینصورت شهرداری به تنهایی توان اجرای آن را ندارد.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: تا زمانی که دولت در زمینه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده وارد نشود شهرداری همدان ارائه تخفیف در صدور پروانه ساختمانی بافت فرسوده را متوقف کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه 698 هکتار در استان همدان بافت فرسوده وجود دارد، بیان کرد: تا زمانی که دولت در زمینه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده وارد نشود این روند در استان همدان کند پیش می‌رود.

رئیس شورای شهر همدان از عملکرد برخی مهندسان ناظر در ساخت و سازهای شهر همدان انتقاد کرد و گفت: در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نظام مهندسی به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی مهندسان در همدان پروژه دارند که تنها مهر آنها در همدان بوده و خود آنها در خارج از کشور حضور دارند که این روند درست نبوده و باید اصلاح شود.

رئیس شورای شهر همدان تاکید کرد: زمانی که مهندس ناظری در قبال نظارت بر پروژه‌ ساختمانی از مردم پول دریافت می‌کند باید نسبت به تمامی مسائل آن متعهد باشد. 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ ح

دیدگاه شما