وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 8 دى 1393 ساعت 08:55   |   کد مطلب: 11863
سرپرست شبکه بهداشت و درمان ملایر ؛
شهرستان ملایر با کمبود 110 تخت بیمارستانی مواجه است
شهرستان ملایر با کمبود 110 تخت بیمارستانی مواجه است
سرپرست شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: شهرستان ملایر با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است که باعث سرگردانی و کاهش رضایت مردم شده است و حداقل 100 تا 110 تخت بیمارستانی نیاز دارد.

به گزارش نافع به نقل از ملایری‌ها، محسن ترکاشوند بعد از ظهر امروز در کارگروه امنیت غذایی شهرستان ملایر در فرمانداری این شهر با اشاره به برنامه‌های راهبردی افزایش نرخ باروری در کشور اظهار داشت: نظریات مقام معظم رهبری در برنامه‌های راهبردی افزایش نرخ باروری رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کل مجموعه دولت را در بر گرفته است.

وی با اشاره به جمع آوری کلیه وسایل رایگان پیشگیری از باروری پس از ابلاغ این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست های جدید بهداشت و درمان کلیه اقدامات مربوط به کنترل جمعیت جمع آوری شده و فقط در مواردی که جان مادر در خطر است اجرا می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: با توجه به اقدامات انجام شده تعداد متولدین شش ماهه نخست امسال با سال مدت مشابه  سال گذشته تغییر پیدا نکرده است که نشان دهنده این است که باید یک فرهنگ سازی در جامعه ایجاد شود.

وی  گفت: با توجه به آمارها جمعیت سالخورده و نرخ طلاق در کشور در حال افزایش بوده و بالا رفتن سن ازدواج و تک فرزندی باعث پایین آمدن نرخ باروری شده است.

ترکاشوند با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت در شهرستان ملایر عنوان کرد: قبل از از اجرای طرح تحول سلامت در کشور تعرفه‌های قیمت گزاری یک خدمت با قیمت واقعی تفاوت زیادی داست که با عث نارضایتی پزشکان شده بود.

وی افزود: این نارضایتی گاها باعث دریافت تعرفه های خارج از بیمارستان می‌سد که با ارزش گذاری خدمات پزشکی در مرحله سوم طرح تحول سلامت این قیمت گزاری‌ها اصلاح شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ملایر تاکید کرد: دریافت هر نوع تعرفه ای خارج از صندوق بیمارستان غیر قانونی است و هیچ نوع هزینه ای خارج از بیمارستان از بیمار نباید دریافت شود.

وی کمبود نیروی انسانی  و فضای فیزیکی را مهمترین مشکل حوزه درمان خواند و بیان کرد: با توجه  به افزایش مراجعات به مراکز درمانی دولتی ارائه خدمات با مردم با همان نیروی انسانی قبلی بوده و یک خدمه هم اضافه نشده است که باعث ایجاد مشکل شده است.

ترکاشوند افزود:  شهرستان ملایر با کمبود تخت بیمارستانی مواجه  است که باعث سرگردانی و کاهش رضایت مردم شده است و حداقل 100 تا 110 تخت بیمارستانی نیاز دارد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما