وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 4 دى 1393 ساعت 00:00   |   کد مطلب: 11769
مسئولان پاسخگو باشند؛ با گذشت دو ماه
جریمه ساخت و سازغیرمجاز روستائیان بدون شماره حساب!
جریمه ساخت و سازغیرمجاز روستائیان بدون شماره حساب!
عدم وجود شماره حسابی برای پرداخت جریمه ساخت و ساز غیرمجاز ، سبب سردرگمی عده ای از اهالی روستای کلنجان و نارضایتی آنان از عملکرد مسئولان تویسرکان شده است.

به گزارش نافع به نقل از  رودآور، تعدادی از خانوارهای روستای کلنجان در شهرستان تویسرکان به علت ساخت و ساز غیر مجاز مشمول جریمه نقدی شدند که به گفته سرپرست این خانوارها آنان قصد پرداخت این جریمه را دارند تا با گرفتن پایان کار ساختمان بتوانند از امتیاز آب برق وگاز بهره مند شوند.
کمیسیون ماده 99 نیز برای رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی تشکیل شده و اقدام به قلع بنا، تخریب در صورت نیاز و جریمه و صدور حکم می کند، در این راستا طبق این ماده و با نظر مساعد از سوی مسئولان ذی ربط توافق شده تا باپرداخت جریمه پایان کار به ساختمان های مربوطه داده شود و این خانواده ها با پرداخت جریمه تعیین شده بتوانند از امتیازات دستگاه های خدماتی بهره مند شوند.
اما جریان آن طور که باید پیش نرفته  و با وجود تعیین جریمه و تصمیم به پرداخت آن از سوی این تعداد از اهالی، هنوز با گذشت دو ماه، شماره حسابی برای پرداخت جریمه ها اعلام نشده است.
آقاس اسماعیلی یک از اهالی این روستا در این باره به خبرنگار رودآور، گفت: ما می دانیم که ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده ایم و پرداخت جریمه را هم گردن می گیریم، اما متأسفانه با وجود اینکه دو ماه گذشته، امتیاز آب و برق داده شده است، هنوز موفق به گرفتن مجوز برای برخورداری از گاز شهری نشده ایم.
وی تصریح کرد: عدم وجود شماره حسابی برای پرداخت جریمه های تعیین شده  و به اصلاح پاس دادن کار ما از یک مسئول به مسئول دیگر سردرگمی برای ما به وجود آورده است.
آقای اسماعیلی می افزاید: ما حتی بارها اعلام کرده ایم جریمه را به خود آنان پرداخت می کنیم، فقط رسیدی یا مدرکی به ما تحویل دهند که هزینه را گرفته اند تا ما بتواینم مجوز گاز را در این سرمای زمستان بگیرم.
در این باره ابراهیم پوینده معاون دفتر روستایی و شهری استانداری همدان نیز در گفت و گو با خبرنگاررودآور گفت: این گونه جریمه ها سابق بر این به حساب خزانه واریز می شد ولی در حال حاضر شماره حسابی برا این امر در نظر گرفته نشده است و اکنون ما نیز مننتظر اعلام شماره حساب از سوی مسئولان تهرانی هستیم.
وی اظهار کرد: با این وجود، ان امکان وجود دارد تا از طریق استانداری و معاون عمرانی آن اقدام به باز شدن یک حساب مُعین شود، یعنی به طور موقت شماره حسابی با نظر استانداری اعلام شود و البته تاکنون درخواستی از سوی ما به استانداری اعلام نشده است.

معاون دفتر روستایی و شهری استانداری همدان ابراز کرد: در شهرستان ها هم می شود به طور مثال با حضور دهیار، بخشدار و شورای شهر مصوبه ای برای باز شدن یک شماره حساب موقت  در راستای دریافت این گونه جریمه ها باز شود.
پوینده با ابراز تأسف از اینکه در برخی شهرها این کار صورت نگرفته و مردم نیز نمی دانند چه کار باید انجام دهند، افزود: خوشبختانه در شهرستان اسدآباد با همکاری خوب مسئولان آن شهرستان شماره حسابی به طور موقت باز شده است و زمانی که شماره حساب مربوطه از سوی مسئولان ذی صلاح اعلام شود مبالغ به آن انتقال می یابد.
وی تأکید کرد: هدف این است تا کار مردم انجام شود و چون به صورت مصوبه و با حضور مسئولان شهرستانی است مشکلی پیش نخواهد آمد.
حسین قمری بخشدار مرکزی تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور در ابتدا تنها اکتفا به این جمله کرد و گفت: پیگیر امور هستیم.
وی پس از چندین مرتبه سوال از سوی خبرنگار رودآور که مشکل چه زمانی برطرف و شماره حساب از سوی مسئولان اعلام می شود، اظهار کرد: شنبه موضوع را بررسی می کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و امیدواریم به زودی کارها انجام شود و مشکل مردم برطرف شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، به گفته یکی از اهالی روستای کلنجان، یکی از این خانواده ها فرزندی معلولی دارد که تحمل سرمای زمستان برای او سخت تر از تحمل سرما برای دیگر خانواده ها است.
رودآور منتظر پاسخ مسئولان و پیگیر خواسته مردم خواهد بود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما