وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 1 دى 1393 ساعت 23:54   |   کد مطلب: 11731
 گردشگری مذهبی در همدان تقویت شود
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت:حوزه علمیه می‌تواند با هماهنگی هیئت امنای بقاع متبرکه بخشی از علوم خود را در این بقاع تدریس کند چرا که با این اقدام علاوه به حضور بیشتر طلاب در این اماکن مذهبی زائران نیز می‌توانند از دروس اخلاق حوزه‌ها در این کلاسها بهره ببرند.

به گزارش نافع، علی رضایی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان که با حضور هیئت امنای امامزاده یحیی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: بقاع متبرکه یکی از ظرفیت های مهم گردشگری مذهبی، فرهنگی و اجتماعی هستند که باید توسط مسئولان اوقاف، میراث فرهنگی و مدیریت شهری مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه معرفی بقاع متبرکه از وظایف مدیریت شهری است، افزود: شهرداری می‌تواند از فضاهای بقاع متبرکه در تقویت برنامه‌های فرهنگی، گردشگری و آموزش‌های شهروندی استفاده کند.

رضایی با اشاره به ظرفیت تشکل‌های مردمی در فعالیت‌های فرهنگی افزود: مدیریت شهری می‌تواند از این ظرفیت در تدوین برنامه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری استفاده کند ضمن اینکه توجه به مسائل فرهنگی در رفع معضلات اجتماعی بسیار موثر است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: مسئولان ذیربط باید در حفظ و نگهداری بقاعه متبرکه اقدامات لازم را انجام دهند.

سیداحمد حسنی حلم افزود: بقاع متبرکه ظرفیت های خوبی برای توسعه و گسترش دین و گردشگری مذهبی هستند و باید در حفظ و نگهداری این بناها تلاش کرد.

وی بیان کرد: حوزه علمیه می‌تواند با هماهنگی هیئت امنای بقاع متبرکه بخشی از علوم خود را در این بقاع تدریس کند چرا که با این اقدام علاوه به حضور بیشتر طلاب در این اماکن مذهبی زائران نیز می‌توانند از دروس اخلاق حوزه‌ها در این کلاسها بهره ببرند.

رضا میرزایی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: مدیریت شهری در کنار احداث فرهنگسراها می‌تواند از ظرفیت بقاع متبرکه در انجام کارهای فرهنگی هم استفاده کند.

حسین قراباغی، رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورا نیز تاکید کرد: شهرداری باید در نورپردازی و احداث سرویسهای بهداشتی بقاع متبرکه همکاری و کمک لازم را  داشته باشد.

عضو هیئت امنای امامزاده یحیی(ع) هم اظهار داشت: با وجود اینکه بقعه مبارکه امامزاده یحیی(ع) در مرکز شهر قرار گرفته اما از نظر زیبا و منظر شهری مورد غفلت واقع شده است.

لطفی با اشاره به فرسوده شدن بافت دیواره بقعه امامزاده افزود: نیاز است با همکاری دستگاه‌های ذیربط این دیواره مرمت و بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه خیابان مقابل بقعه امامزاده یحیی (ع) در مسیر تردد دانش آموزان قرار دارد، اظهار کرد: لازم است در این معبر پل عابر پیاده برای پیشگیری از بروز حوادت احتمالی نصب شود.

لطفی خواستار نصب تابلوی راهنمای بقعه، نورپردازی محوطه، استقرار پزشک و مشاور برای ویزیت رایگان نیازمندان، تامین کتابهای مورد نیاز امام‌زاده از جمله قران کریم و ادعیه، بازسازی سرویس بهداشتی و غیره در امام زاده یحیی(ع) شد.

 انتهای پیام/ح

دیدگاه شما