وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 21 آذر 1393 ساعت 23:52   |   کد مطلب: 11550
ورود به پارک علم و فناوری لزوماً دانشجو بودن نیست
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری همدان گفت:ورود به پارک علم و فناوری لزوماً دانشجو بودن نیست، بلکه هر کس که صاحب ایده باشد می‌تواند از حمایت‌های این مرکز برخوردار شود.

به گزارش نافع، مجید کزازی در نشست روسای دانشگاه‎ها در تویسرکان آسیب‌های اجتماعی مختص جامعه امروز را بیکاری، دغدغه شغل و فرار مغزها دانست و افزود: این آسیب‌ها از چالش‌های اصلی کشور هستند.

وی ادامه داد: با وجود هزینه‌های انجام شده، متأسفانه ما در این مباحث به هدف غایی نرسید و از برنامه‌ها هم بسیار عقب هستیم.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری همدان با اشاره به اینکه باید از علم تولید ثروت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ورود به پارک علم و فناوری لزوماً دانشجو بودن نیست، بلکه هر کس که صاحب ایده باشد می‌تواند از حمایت‌های این مرکز برخوردار شود.

وی در تعریف مراکز علم و فناوری گفت: مرکز رشد زیر نظارت‌های نظام‌مند فنی است و ایده‌ها زیر نظر متخصصان رشد پیدا می‌کند.

کزازی با بیان اینکه ایده‌ها طبق یک ضوابط مورد پذیرش و خدمات دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: صاحب ایده در مرحله نخست در یک دوره سه ماه با یک مبلغ اندکی از تسهیلات باید توانایی‌های خود را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه فرد مبتکر پس از گذر از مرحله نخست وارد پیش رشد یا همان بلوغ فناوری می‌شود، ادامه داد: با جواب دادن پروژه فرد می‌تواند اختراع خود را ثبت و براساس ماده 47 برنامه چهارم از بسیاری از امکانات و تسهیلات برای تبدیل علم خود به ثروت بهره ببرد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری همدان با اشاره به فعالیت این مرکز در همدان و مراکز رشد در برخی از شهرستان‌ها ابراز کرد: این مرکز به خاطر وجود نیروی انسانی جوان مستعد بالا در مباحث تحقیق و ابتکارات سرآمد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به عدم آگاهی افراد مبتکر از مسائل حقوقی خود پس از ورود به فضای بازار کار، بیان کرد: این مراکز بستری بسیار امن و مناسب برای رشد و پیشرفت افراد مبتکر به شمار می‌رود.

کزازی شناسایی و تقویت استعدادها و توانمندی‌ها، کمک به توسعه اقتصاد دانش بنیان، گسترش فرهنگ به‌کارگیری و استفاده فناوری نوین و پیشرفته و حفظ و ارتقای سطح دانش با استفاده از فناوری، حمایت از طرح‌های نوآوری و فناورانه دارای توجیه اقتصادی و برقراری ارتباط و همگرایی مثبت فی مابین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی را بخشی از اهداف این مراکز عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان نیز به روند فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز با محوریت اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد تویسرکان براساس قانون ابلاغی 12 درصد از هزینه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را باید خود تأمین کند، به همین منظور با همت پژوهشگران دانشگاه اقدامات پژوهش‌محور خوبی صورت گرفته است.

مجتبی بابایی به کاربردی شدن سه اختراع دانشجویان دانشگاه آزاد برای تولید درآمد اشاره کرد و گفت: تلاش داریم پروژه‌های متناسب با ظرفیت‌ها و توانایی‌های شهرستان را به مرحله تولید برسانیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما