وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 20 آذر 1393 ساعت 14:02   |   کد مطلب: 11535
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان:
عدم آموزش صحیح از جمله مشکلات حوزه پژوهشی است
عدم آموزش صحیح از جمله مشکلات حوزه پژوهشی در دانشگاه است
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: سطحی نگری و تکرار کارهای پژوهشی دیگران، ارائه پژوهش های درونی در هر دانشگاه و عدم آموزش صحیح از جمله مشکلات حوزه پژوهشی است.

به گزارش نافع، دکتر صفی الله صفایی درجمع خبرنگاران افزود: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پژوهش و تحقیقات وزارت علوم در این راستا قدم های خوبی برداشته و در بحث تولید علم و چاپ مقالات در" آی اس آی " رتبه شانزدهم را در دنیا به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در مقایسه با کشورهایی چون هلند، سوئد و ترکیه در زمینه پژوهش جایگاه بهتری دارد، اظهار داشت: به دلیل اعمال تحریم ها اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی اهمیت و اولویت پژوهش در کشور دو چندان شده که در این راستا اولویت ما درطرح های پژوهشی اساتید توجه به کاربردی کردن پژوهش هاست.

صفایی با تاکید براینکه ما به دنبال حل مشکلات هستیم و با بیان اینکه مقاله های پژوهشی نباید درکتابخانه ها خاک بخورند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران همه باید به دنبال توسعه کشور باشیم که این مهم با بالا بردن شاخصهایی چون تحصیل، آموزش، مسکن، اشتغال وغیره امکان پذیراست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان همدان بیش از ۱۳۰ عضو هیئت علمی دارد، یادآورشد: سه نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه به عنوان پژوهشگران برتر استان انتخاب شده اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان درادامه با بیان اینکه این دانشگاه گام های خوبی در جهت پژوهش های کاربردی برداشته است، افزود: در زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه ۲۳ نفر از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور استان همدان در مراکز صنعتی جذب شده اند و در صحبت هایی که با مدیران صنایع استان داشتم تخصص های مورد نیاز آنها شناسایی و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای دوره هایی را برای دانشجویان برگزار و در این راستا ارتباط خوبی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است.

صفایی مردم، رشد اقتصادی و توسعه کشور را مهمترین هدف دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش هدف دانشگاه است و انتظار ما از آموزش انجام کارهای پژوهشی است که در این راستا دانشجویان دانشگاه پیام نوررا به سمت پژوهش سوق خواهیم داد.

وی در ادامه از تجهیز آزمایشگاه ها و همچنین ساماندهی رشته های دانشگاه پیام نور استان همدان خبرداد.

صفایی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۸ تاکنون اساتید دانشگاه پیام نور استان همدان ۱۶۱ طرح پژوهشی انجام داده اند که از این تعداد ۱۳۵ مورد به اتمام رسیده است، یاداور شد:برگزاری پنج همایش ارتباط صنعت با دانشگاه، برگزاری ۴۳ کارگاه پژوهشی تخصصی، ارائه ۱۸۲ مقاله در همایش ها، چاپ ۲۴۱ مقاله در نشریات علمی و پژوهشی و " آی اس آی " و" آی اس سی " و غیره دراین مدت از دیگر عملکردهای دانشگاه پیام نور استان همدان است.

وی با تاکید براینکه طرح های پژوهشی و علمی را باید آسیب شناسی کرد، اظهار داشت: سطحی نگری و تکرار کارهای پژوهشی دیگران، ارائه پژوهش های درونی در هر دانشگاه و عدم آموزش صحیح از جمله مشکلات حوزه پژوهشی است.

وی در پایان با تاکید براینکه براساس سیاست های دولت تدبیر و امید وظایف مدیریتی خود را انجام خواهد داد مهمترین هدف کاری خود را راه اندازی نخستین شرکت دانش بنیان در دانشگاه پیام نور استان همدان بیان کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما