وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 15 آذر 1393 ساعت 20:29   |   کد مطلب: 11431
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
توانمندي‌ همدان در صنايع دستي باورنکردنی است
توانمندي‌ همدان در صنايع دستي باورنکردنی است
نمايشگاه توانمندي‌ها و صنايع دستي همدان در حاشيه همايش رؤساي كانون‌هاي كارآفريني كشور با حضور طایي، معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي افتتاح شد.

به گزارش نافع، این نمايشگاه دارای 13 غرفه شامل آثار هنري، هنرمندان برجسته استان است که از 14 آذر به مدت 3 روز پذیرای علاقه‌مندان است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان در آيين افتتاح این نمایشگاه گفت: تعداد رشته‌هاي فعال هنري در همدان بيانگر آن است كه ظرفيت‌هاي اين ديار حائز اهميت است.

ريحان سروش‌مقدم افزود: 155 رشته هنري در استان همدان فعالند كه تعداد قابل توجهي از اين رشته‌ها صاحب نشان ملي و مهر اصالت هستند.

وی با اشاره به سهم 2/3 درصدی اشتغال صنايع دستي در استان بیان کرد: 20 هزار و 750 كارگاه صنايع‌دستي در همدان فعال است كه برای 33 هزار و 450 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سروش‌مقدم ادامه داد: به دنبال آن هستيم که سهم اشتغال را در صنايع‌دستي از 4/3 به بيش از 15 درصد برسانيم.

 پريسا رياحي، مديركل توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز گفت: در اين نمايشگاه شاهد نوآوري و ابتكارات استان همدان در حوزه صنايع‌دستي و كارآفريني بوديم.

معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت نیز گفت: در نمايشگاه‌هاي صنايع دستي زيادي شركت كردم، اما اين نمايشگاه برايم غيرقابل باور بود زيرا در سطح بالایی به كار پرداخته شده بود.

حسن طایي با بیان اینکه هنر در غرفه‌هاي اين نمايشگاه ديده می‌شود، اظهار داشت: از مسئولان استاني تقاضا دارم کهسايتي براي معرفي توانمندي‌های استان در نظر گرفته شود زیرا بسیاری از هنرهاي مشاهده شده در اين نمايشگاه، قابل ارائه در نمايشگاه‌هاي بزرگ كشوري و بين‌المللي است.

مدير اجرايي نمايشگاه نیز گفت: همايش رؤساي كانون‌هاي كارآفريني كشور در همدان، فرصتي شد براي آنكه بار ديگر توانمندي‌ها و هنرهاي دستي همدان در معرض معرفي و نمايش گذاشته شود.

رحمان نادي افزود: غرفه سفال، سراميك، صنعت فرش، سوزن‌دوزي، ترمه‌دوزي، چرم، پنجره واحد سرمايه‌گذاري، 3 غرفه كارآفرينان برتر پارك علم و فناوري و 3 غرفه نانون و الكترونيك در اين فضاي نمايشگاهي ايجاد شده است.

سمیه مظاهری

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما