وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394 ساعت 20:25   |   کد مطلب: 14487
گشایش نمایشگاه  جوانی جمعیت در همدان
نمایشگاه پویایی،بالندگی و جوانی جمعیت صبح پنجشنبه در مجموعه فرهنگی هنری عین القضات همدانی آغاز به کار کرد.

به گزارش نافع، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: زمانی که طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه سال گذشته کلید خورد عده ای فکر می کردند دولت با اجرای این طرح با تنش بزرگی مواجه خواهد شد و اجرای این طرح یک هدف دست نیافتنی است اما با حمایت های رهبری، همکاری قوا و استقبال مردمی قدم های بزرگی برای موفقیت این طرح برداشته شد.

حسین عرفانی اظهار داشت:اگر فرهنگ خود مراقبتی در جامعه به عینیت تبدیل شود 65 تا 80 درصد از بیماری های کنونی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است و تعادل جمعیت برای حفظ سلامت نیروی انسانی اهمیت بسیاری دارد.

وی عنوان کرد:سیاست های افزایش جمعیتی در چارچوب سیاست کلی ابلاغ شده است و در راستای عملی شدن منویات رهبر معظم انقلاب همه کارشناسان و مسوولان این حوزه باید تلاش خود را به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه کارشناسان اعتقاد دارند که کانون تصمیم گیری جهان در آینده نزدیک به سمت کشورهای پر جمعیت و با کیفیت پیش خواهد رفت افزود:جوانی جمعیت نیز یک فرصت است که اگر به درستی از آن استفاده نشود به یک تهدید تبدیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: توجه به جمعیت جوان در بحث تحول نظام سلامت بسیار اهمیت داشته و باید به آن سمت و سو سوق داده شود چرا که جمعیت جوان در سن بلوغ اجتماعی بوده و در آینده مسوولیت اجتماعی را به دوش خواهد کشید.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را افزایش بلوغ اجتماعی و فکری جامعه دانست گفت: افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به جمعیت جوان نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود:ما به دنبال افزایش جمعیت به هر قیمتی نیستیم و مقام معظم رهبری نیز در در سیاست ها چنین چیزی را دنبال نمی کنند بلکه ما به دنبال این هستیم که جمعیت به حد جایگزینی برسد تا در آینده، کشور به سمت سالمندی پیش نرود و در ساختارهای اجتماعی مانند مدرسه و دانشگاه نیز برنامه ریزی لازم انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد:در استان همدان با کاهش 10 درصدی سن ازدواج ،کاهش 10 درصدی نرخ طلاق تا 10 درصد و کاهش 10 درصدی نرخ ناباروری ها می توانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

عرفانی عنوان کرد: با افزایش نرخ باروری از 1.9 به 2.6 درصد می توان این اهداف را محقق کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما