وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393 ساعت 14:50   |   کد مطلب: 11337
برگزاری مسابقه ویلچرانی در تویسرکان/ شهر زیر پای معلولان هموار نیست!
در آستانه گرامیداشت روز جهانی معلولان (دوازدهم آذرماه برابر با سوم دسامبر) مسابقه ویلچرانی در تویسرکان برگزار شد.

به گزارش نافع به نقل از رودآور، به همت اداره بهزیستی شهرستان تویسرکان در آستانه روز جهانی معلولان مسابقه ویلچرانی با حضور ویلچران معلول زن و مرد در تویسرکان برگزار شد.

در پایان این مسابقه خانم میرمعینی، خانم عبدالمالکی و آقای سوری به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

شهر زیر پای معلولان هموار نیست!

عدم مناسب سازی معابر و دستگاه های خدماتی و ادارات، کمبود  و یا نبود امکانات آموزشی، تفریحی، ورزشی و وسایل بهداشتی برای معلولان ضایعه نخاعی از جمله مشکلات معلولان و جانبازان تویسرکانی است که در حاشیه این مراسم بیان شد.

معلولان تویسرکانی با دلی از پر از درد می گویند: معابر شهر برای تردد شهروندان سالم هم مناسب نیست، چه برسد برای معلولان و ناتوانان جسمی مثل ما، با نگاهی اجمالی به شهر متوجه می‌شویم کارهای کمی برای بهتر شدن فضای تردد ما معلولان انجام شده است.

به گزارش شعار امسال روز جهانی معلولان " موانع را بشکنیم و درها را بازکنیم" است و تمام روزهای هفته منتهی به روز جهانی معلولان با نام های مختلف اعم از جمعه هفتم آذرماه روز شادابی و نشاط، شنبه ‘دسترسی آسان و مناسب سازی’، یکشنبه ‘آمادگی در مقابل بلایای طبیعی’، دوشنبه ‘ فن آوری وسایل کمکی’، سه شنبه ‘توانمندسازی’ و چهارشنبه دوازدهم آذرماه ‘ توانبخشی حرفه ای و اشتغال شایسته ‘ نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما