وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393 ساعت 16:18   |   کد مطلب: 11193
رئيس كميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيك و محيط‌زيست شوراي اسلامي شهر همدان گفت: این شوراي در پاكسازي چهره شهر از وجود معتادان خياباني تلاش همه‌جانبه‌اي دارند.

به گزارش نافع، كامران گردان در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با بيان اينكه شورا و شهرداري اقدامات مؤثري در پاكسازي مناطق آلوده و ديواركشي محوطه‌هاي محل تجمع معتادان انجام داده‌اند، گفت: ورود به برخي املاك شخصي نيز مشكل است كه در نقاطي مانند كوچه پيغمبر راه‌هاي ورود به ملك خصوصي با هزينه شهرداري و شوراي شهر ديواركشي شده است.

وي با تشكر از اقدامات مؤثر نيروي انتظامي در زمينه جمع‌آوري معتادان خياباني افزود: با توجه به گردشگرپذير بودن و قرارگيري همدان به عنوان پايلوت شهر سبز كشور بايد تلاش‌هاي بيشتري در اين زمينه انجام شود.

گردان از تأمين زمين مورد نياز براي ساخت دو گرمخانه زنانه و مردانه در همدان ويژه معتادان خبر داد و اظهار كرد: اين گرمخانه‌ها به زودي ساخته خواهند شد.

گردان با اشاره به مشكلات به وجود آمده در ميدان سپاه توسط معتادان گفت: بخشي از محوطه محل تجمع مالك خصوصي دارد كه در صورت عدم فروش و ساماندهي از ماده 8 استفاده و ساماندهي خواهد شد.

وي افزود: نيروي انتظامي در صورت مشاهده هرگونه عدم همكاري مجموعه شهرداري در ديواركشي و ساماندهي محل تجمع معتادان موارد را به شكل كتبي به كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر گزارش داده تا رسيدگي شود.

 

كشف هزار و 985 كيلوگرم انواع مواد مخدر در همدان از ابتداي سال تاكنون

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نيز در اين نشست به ارائه آمار عملكرد 8 ماهه ابتداي سال پرداخت و گفت: در اين مدت هزار و 618 كيلوگرم ترياك، 67 كيلوگرم هروئين، 9 كيلوگرم شيشه، 286 كيلوگرم حشيش و 3 كيلو و 514 گرم ساير مواد مخدر كشف شده است.

هادي نجاريان افزود: جمع كل مواد مخدر كشف شده در اين مدت هزار و 985 كيلوگرم بوده است.

وي با بيان اينكه از ابتداي سال تاكنون هزار و 718 قاچاقچي و توزيع‌كننده و 381 معتاد در شهرستان همدان دستگير شده‌اند، اظهار كرد: همچنين در اين مدت 35 باند تهيه و توزيع متلاشي و 57 طرح پاكسازي مناطق آلوده انجام شده است.

وي با تأكيد بر لزوم انجام فعاليت‌هاي پيشگيرانه گفت: تاكنون هزار و 949 عمليات در شهرستان همدان انجام شده است.

اين مسئول با اشاره به نگهداري معتادان خياباني در مركز ماده 16 افزود: اين مركز ظرفيت محدوديتي دارد كه در صورت راه‌اندازي فاز دوم آن مي‌توان چهره شهر را از وجود معتادان پاكسازي كرد.

نجاريان با بيان اينكه پاكسازي مناطق آلوده شهر به 11 نقطه با اولويت مناطق نزديك به مدارس، مراكز بهداشتي و مناطق مسكوني تقسيم‌بندي شده‌اند، اظهار كرد: با وجود استقبال و همكاري خوب شوراي اسلامي و شهرداري همدان متأسفانه مديران مناطق شهري و خدمات شهري همكاري مناسبي با اجراي اين طرح ندارند كه اميدواريم رسيدگي شود.

وي با اشاره به تجمع معتادان در ميدان سپاه و انجام هر روزه عمليات پاكسازي در اين منطقه از شهرداري و شوراي شهر خواستار ساماندهي سريع اين منطقه شد و افزود: تعيين تكليف و يا حصاركشي زمين‌هاي مخروبه و نيمه‌كاره بايد در اولويت كاري مسؤولان شهري باشد.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما