وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 3 آذر 1393 ساعت 21:14   |   کد مطلب: 11163
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان:
فرزانگي و سعادت يك ملت در گرو كتاب و كتابخواني است
فرزانگي و سعادت يك ملت در گرو كتاب و كتابخواني است
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان گفت: سعادت و فرزانگي يك ملت و جامعه در گرو كتاب و كتابخواني است

به گزارش نافع، علي رضايي در نشست مشترك كميسيون فرهنگي اجتماعي شورا با مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان با بيان اين مطلب افزود: توسعه هر جامعه‌اي در گرو مطالعه، توليد اطلاعات و استفاده از اطلاعات به دست آمده است.

رضايي اعتلاي فرهنگ عمومي جامعه را نيز وابسته به مطالعه دانست و يادآور شد: جامعه‌اي كه با كتابخواني به آرامش برسد هرگز اين آرامش از آن جامعه سلب نمي‌شود، چرا كه مردم آن جامعه با كتاب انس يافته‌اند.

وي با اشاره به اهميت مطالعه از منظر قرآن كريم، اظهار كرد: 255 بار در كتاب آسماني ما بر مطالعه، بيش از 500 بار به كلمه علم و 2  بار نيز به قلم اشاره شده است كه اين نشان از اهميت و نقش كتابخواني در جامعه دارد.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان اضافه كرد: در راستاي اعتلاي فرهنگ عمومي و افزايش سرانه كتاب بايد فرهنگ كتابخواني در جامعه نهادينه شود.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان همدان هم با انتقاد از اينكه فرهنگ مطالعه و كتابخواني در جامعه ما بسيار ضعيف است، گفت: ضروري است در راستاي افزايش سرانه و فرهنگ كتابخواني در جامعه همت و تلاش بسياري صورت پذيرد.

سيد احمد حسني‌حلم اضافه كرد: بايد در جهت تشويق شهروندان به مطالعه و كتابخواني تمامي اقشار و سنين مختلف مورد توجه قرار گيرند.

حسني‌حلم با اشاره به ترويج فرهنگ اهداي كتاب در جامعه اظهار كرد: شورا و شهرداري تا حد امكان آمادگي كمك و همكاري با كتابخانه‌هاي عمومي را دارد.

نرگس نورا... زاده عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز بر ساماندهي كتابخانه‌هاي الكترونيكي استان تأكيد كرد و گفت: لازم است در زمينه معرفي كتاب و محتواي آنها نظارت صورت پذيرد.

نورا... زاده اضافه كرد: همچنين بايد سايتي جهت معرفي كتاب‌هاي الكترونيكي داراي محتواي مناسب در استان راه‌اندازي شود.

در ادمه اين جلسه مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان گفت: توسعه فرهنگي زيربناي مباحث توسعه در هر جامعه‌اي است كه مطالعه از پايه و ستون‌هاي ارتقاي فرهنگي محسوب مي‌شود.

ارشاد استعدادي ضمن ارائه گزارشي از عملكرد كتابخانه عمومي استان همدان، اضافه كرد: تمامي كتابخانه‌هاي عمومي استان تحت وب قرار دارند.

استعدادي منابع كتابخانه مركزي همدان را 115 هزار نسخه اعلام كرد و افزود: 11 هزار و 800 نفر عضو فعال كتابخانه مركزي همدان هستند كه به 80 درصد اعضاي آن به صورت رايگان خدمات ارائه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه زيربناي كتابخانه‌هاي استان همدان در حال حاضر 40 هزار و 80 مترمربع است، افزود: سرانه زيربنا به ازاي هر 100 نفر در استان 2 و 28 صدم مترمربع و سرانه شهرستان همدان 2 و 76 مترمربع است.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان با اشاره به نياز كتابخانه‌هاي استان به ابزار تبليغاتي جهت ترويج فرهنگ كتابخواني اظهار كرد: عدم تبليغات مناسب از مشكلات حوزه كتاب و كتابخواني به ويژه در بخش تازه‌هاي كتاب است كه بايد در اين راستا از ابزار اطلاع‌رساني و تبليغاتي به نحو مطلوب بهره گرفت.

ارشاد استعدادي همچنين نبود آسفالت محوطه و نبود آسانسور را از مشكلات كتابخانه مركزي همدان برشمرد.

درهم فروش

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما