وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 29 آبان 1393 ساعت 11:56   |   کد مطلب: 11042
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در ادامه گفت: با توجه به اشرافیت اطلاعاتی وزارت کشور به وضعیت حاکم در غرب کشور اما حضور روحانیت شیعه در این منطقه پررنگ نیست.

به گزارش نافع،  آیت الله 'غیاث الدین طه محمدی' در شورای فرهنگ عمومی گفت: در دولت توجه ویژه ای به جامعه روحانیت به عنوان افراد خط مقدم شود چرا که روحانیون در مقابله با تهاجم فرهنگی تنها سپر بلا هستند.

وی در همین زمینه مثال زد که مردم آذربایجان معتقدند که در یک برهه آنها به گویش فارسی تکلم می کردند ولی با حمله و غلبه مغول به اجبار آنها ترک زبان شدند.

امام جمعه همدان در تایید تاثیر قدرتهای بزرگ بر فرهنگ جوامع اضافه کرد: دو کشور اسلامی بلاروس و ازبکستان نیز مدت زیادی است که از زیر سلطه سوسیالیزم خارج شده ولی هنوز زیر یوغ فرهنگ غربی هستند.

آیت الله طه محمدی افزود: عده ای از ملت ایران بعد از جانفشانی و پیروزی در برابر جبهه کفر با وجود گذشت بیش از 35 سال از عمر انقلاب همچنان بر این باورند که باید فرهنگ قدرت های غالب را داشته باشند.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب امروز ایران در بیشتر عرصه ها در اوج قرار دارد با این وجود فرهنگ منحط غربی همانند یک 'تب' در جان طیفی از مردم قرار دارد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا مردم بدانند که دیگر در زیر یوغ استکبار نیستند و به فرهنگ ضد بشری آنها نه بگویند.

وی بدحجابی را فرهنگ غلط به جا مانده از قدرت غالب دانست و گفت: انقلاب فرهنگی و غالب شدن فرهنگ اسلامی در جامعه نیازمند نیرو و تجهیزات است و با برگزاری چند جلسه نمی توان این امر را محقق کرد.

وی بیان کرد: برخی تفسیر نادرستی از قناعت دارند و آن را ریاضت معنا می کنند لذا روحانیت به عنوان پیاده نظام باید این مسایل را تبیین کند.

آیت الله محمدی افزود: فرهنگ در جهان تحت تاثیر قدرت های بزرگ و غالب هستند.


وی بیان کرد: روحانیون از نظر تعداد محدودند و نتیجه این امر موجب شده گرایش به دیگر ادیان در غرب کشور افزایش یابد.

وی با ذکر اینکه دو حوزه علمیه نیمه کاره در همدان وجود دارد بیان کرد: با وجود اینکه شمار زیادی داوطلب حضور در حوزه علمیه هستند ولی پذیرش محدود است.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما