وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 08:12   |   کد مطلب: 10962
نهضت مطالعه مفید در دانش آموزان ایجادشود
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت:بی تردید برای ایجاد نهضت مطالعه مفید باید از بخش های پایه جامعه که دانش آموزان هستند، اقدام کرد، چرا که دانش آموزان قدرت فراگیری بیشتری دارند.

به گزارش نافع، جواد اسدبیگی در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب در مدرسه شاهد حضرت رقیه(س) تویسرکان، اظهار کرد: با وجود رقبای بسیار کتاب همچون شبکه های تلویزیونی، شبکه های اجتماعی، سایت های اینترنتی و بازی های رایانه ای، خوشبختانه برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در توسعه فرهنگ کتابخوانی تأثیر زیادی داشته باشد.

وی افزود: کتاب به عنوان یک رسانه نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه و توسعه آن دارد که نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از خانواده و مدرسه با توجه به پایین بودن نرخ مطالعه در کشور، یک ضرورت برای جامعه امروزی ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ابراز کرد: بی تردید برای ایجاد نهضت مطالعه مفید باید از بخش های پایه جامعه که دانش آموزان هستند، اقدام کرد، چرا که دانش آموزان قدرت فراگیری بیشتری دارند.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز با بیان این که در این نمایشگاه در حدود 600 جلد کتاب در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است، اظهار کرد: عناوین این کتاب ها با موضوعات علمی، قصص قرآن، ائمه اطهار(ع) و مهارت های فردی و اجتماعی است.

وی افزود: در راستای تعمیق و نهادینه ساختن فرهنگ مطالعه کتاب های مفید در تمامی مدارس تویسرکان برنامه های ویژه ای نیز همزمان با هفته کتاب برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان تصریح کرد: در این زمینه در مدارس تویسرکان مسابقه کتابخوانی از کتاب سقای تشنه لب و نیز مسابقات دیگری از جمله نقاشی و جمله نویسی با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

اسدبیگی ابراز کرد: همه ما وظیفه داریم تا دانش آموزان را با اهمیت و جایگاه کتاب آشنا سازیم و آنان را از کتابخانه های مدارس به کتابخانه های عمومی شهر پیوند دهیم و بی شک این کار، نیازمند عزم همگانی دستگاه های فرهنگی است.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما