وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 25 آبان 1393 ساعت 11:27   |   کد مطلب: 10958
مسئول بسیج دانش‌آموزی همدان گفت: در نخستین اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی دختر استان همدان، 400 دانش آموز تویسرکانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش نافع، عزت‌الله ستوده در گفت و گو با خبرنگار رودآور در حاشیه مراسم بدرقه زائران مناطق عملیاتی جنوب در دبیرستان سادات تویسرکان، اظهار کرد: از امروز تا 30 آذر ماه سال جاری، پنج هزار دانش آموز دختر استان همدان رهسپار کربلای ایران می شوند.

وی افزود: این اردوها یک کلاس عملی از عشق و ایثار برای دانش آموزان و بهترین راه حل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همین اردوهای راهیان نور خواهد بود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی همدان عنوان کرد: هدف از اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور آشنایی با ایثارگری ها، جانفشانی ها و از خودگذشتگی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و تجدید پیمان با آرمان های والای انقلاب اسلامی و شهدا است.

ستوده افزود: آشنایی دانش آموزان با فضای جنگ، مقاومت و رشادت های رزمندگان همچنین بهره مندی از فضای معنوی موجود را دیگر اهداف اعزام کاروان های راهیان نور دانست.

حسن یوسفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگاررودآور  اظهار کرد: در سال جاری تاکنون هفت هزار دانش آموز  پسر به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند و هشت هزار دیگر تا پایان آذر اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان پسر در دو روز از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید می کنند، گفت: پنج هزار دانش آموز دختر نیز به مناطق عملیاتی جنوب در بازه زمانی 35 روزه اعزام می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان افزود: 75 درصد از کاراوان راهیان نور دانش آموزی استان را پسران و 25 درصد را دختران دانش آموز تشکیل می دهند.

یوسفی هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: شناخت این فرهنگ و پی بردن به رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های سپاه اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی بزرگترین عامل مصونیت فرزندان در قبال تهاجم فرهنگی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما