وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 23 آبان 1393 ساعت 20:53   |   کد مطلب: 10905
تکمیل پروژه حوزه علمیه کبودراهنگ نیاز به مساعدت مالی دارد
امام جمعه کبودراهنگ خواستار مساعدت مالی خیرین برای تکمیل حوزه علمیه کبودراهنگ شد و گفت: تکمیل پروژه حوزه علمیه کبودراهنگ نیاز به مساعدت مالی دارد.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، حجت الاسلام یوسف روحانی در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: پروژه حوزه علمیه کبودراهنگ به علت کمبود اعتبار چندین سال است راکد مانده است در حالی که ثواب ساختن حوزه علمیه کمتر از ثواب ساخت مسجد نیست.
وی ضمن تقدیر از خیرین و کمک های مردمی افزود: اعتبار هزینه شده برای پروژه حوزه علمیه از سوی خیرین، کمک های مردمی و مساعدت مالی دولت انجام شده است.
روحانی به اهمیت تربیت طلبه و علمای دین در جامعه اشاره کرد و گفت: وجود حوزه علمیه از ضروریات مهم شهرستان است و مایه عزت و آبروی منطقه می‌شود.
کتابخوانی باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
حجت‌الاسلام روحانی در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه کبودراهنگ به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در خانواده ها اشاره کرد و گفت: مطالعه، پژوهش و تحقیقات باید بخشی از زندگی هر انسانی باشد چرا که عمر بهترین سرمایه هر انسان است که اگر از آن بهره مند نشویم خسارت بزرگی دیده ایم.
وی وضعیت فرهنگ مطالعه را نسبت به گذشته بهتر عنوان کرد و گفت: وضعیت فرهنگ مطالعه و پژوهش در جامعه مطلوب و راضی کننده نیست.
خطیب جمعه کبودراهنگ ضمن تاکید بر اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی و مساجد گفت: خیرین و همه مردم در بحث اهدای کتاب به کتابخانه‌ها و مساجد ورود پیدا کنند.
تحویل داوطلبانه ماهواره از آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر است
امام جمعه کبودراهنگ همچنین از تحویل بیش از ۲۱۵ ماهواره از سوی خانواده های کبودراهنگی خبر داد و ضمن تقدیر از مسئولان این امر گفت: تحویل داوطلبانه ماهواره از سوی خانواده ها از آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر است.
وی از گزارش مسئولین شهرستان از روند رو به افزایش تحویل ماهواره در ماه محرم خبر داد و گفت: افزایش تحویل ماهواره در ایام ماه محرم به برکت تاثیر جلسات امام حسین علیه السلام در دل مردم است.
روحانی ماهیت قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: تحقق رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) به وسیله امر به معروف و نهی از منکر بود که آن حضرت با قیام خود و فدا کردن خون مقدس خود و یارانش به این هدف بزرگ دست یافت.
انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما